verdrietig!

A

Anoniem

Guest
Moet even wat kwijt hoor! 2wk geleden had ik mijn NOD (2dg overtijd, gevoel van zwanger zijn, neg test). Belt mijn vriendin op om te vragen hoe het met ons is. Lief natuurlijk. Vertelde ze erbij dat ze ook in spanning zaten want, ze was al een week overtijd. Als ze zwanger zou zijn werd ze hier niet blij van want dit zou haar 4e kindje zijn en jongste is nog maar 8mnd. Ze heeft dus nu voor de 2e keer arbortus gedaan. Tja ik begrijp dit dus niet zo goed. Vandaag kom ik op mijn werk is mijn collega helemaal down. De ene keer wil ze zwanger worden de andere keer weer niet. Dus ik vraag wat is er aan de hand. Ik denk dat ik zwanger ben en we weten niet wat we moeten doen NOU JA ZEG!
Vrij dan veilig als je het niet zeker weet grrr. Bij ons een 3e net zo welkom als een 1e kindje. Gebruik al meer dan 2 jaar geen anti conceptie meer. Ok we zijn nog maar net bewust aan het oefenen maar toch. Deze cyclus zit manlief niet goed in zijn vel en is echt aan vakantie toe dus echt geklust is er ook niet. Zal wel niets worden deze cyclus. Gelukkig gaan we volgende week op vakantie. Nou ja moest het even kwijt.

Liefs Linda,

He Linda,

Onbegrijpelijk hoe andere mensen omgaan met zoiets moois!
Kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt.
Maar weet je als jullie lekker op vakantie zijn en je laat het zwanger zijn even rusten....
Zul je zien dat het snel raak is.
Weet hoe moeilijk het is dat even laten rusten!
1e zwangerschap kindje verloren met 15 weken,2e keer vroege miskraam net overtijd,3e keer met 10 weken zwangerschap miskraam maar de 4e keer bleef de zwangerschap goed gaan en kregen we Peter.
Peter wordt over 2 weken 1 jaar!
Ik wil graag een 2e en hoop dat mijn man binnenkort groen licht geeft!
Kop op meid het gaat goed komen als de focus er maar even niet is!

Liefs Pupke

He Pupke (en anderen),

als ik jou verhaal lees brr, Dan heb je al veel te verwerken gekregen. Ik ben zo gelukkig met mijn twee meiden en dankbaar dat alles goed is gegaan. En een 3e kindje zo helemaal geweldig zijn. Na de bevalling van mijn 2e dochter zijn ze erachter gekomen dat ik een dermoid cyste op mijn li eierstok had zitten, Die hebben ze verwijdert maar, de kans dat het terug komt is er. Daarom heeft de gyn 3 mnd geleden ons het advies gegeven om niet te lang te wachten. Mocht ik in dec nog niet zwanger zijn is hij bereid om te helpen. Dit hoop ik natuurlijk niet. Ik vertel dit even omdat ik bang ben dat meiden gaan denken van wat zeur je nou je hebt toch 2 gezonde kinderen. Terwijl sommige van jullie al heel lang bezig zijn voor een 1e wonder.@ pupke bedankt voor je lieve woorden.

Liefs Linda,

Als je graag zwanger wil worden ook al is het van de derde is dat jou wens!!! En die wil je graag laten uitkomen ook al heb je 2 gezonde meiden! Als mensen in je omgeving dan zo met een zwangerschap omgaan is dat erg moeilijk, omdat jij (en vele anderen met je denk ik) een ander beeld hebben ervan! Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die abortus laten doen, zeker als je weet dat er een mooi mensje uit groeit! Maar dat is mijn mening!
Ik hoop dat jou wens voor een derde snel uitkomt!
Ik wens jullie een hele fijne vakantie!!! En hoop dat je man zich weer wat prettiger gaat voelen en jullie samen kunnen gaan genieten!!!
Liefs Bowi
En voor Pupke! knap hoor dat je alles zo hebt moeten doorstaan!

kan er niet bij dat mensen zo met een zwangerschap omgaan...
Inderdaad als je niet wilt of het niet zeker weet doe het dan veilig...
Of je nou voor de eerste of voor de 3de gaat, je wilt graag,,,Hoop dat het je snel lukt...

liefs

Hay meisje,

In onze situatie kunnen wij ons dat onmogelijk voorstellen. Het is moeilijk maar je moet je proberen in te leven in de keuzes van andere mensen. Ik ben het me je eens, een zwangerschap afbreken is nogal wat (zeker in een laat stadium! bah!) maar wij zitten in een heel andere situatie.....

Ik begrijp je gedachtes maar lieverd, je doet jezelf er alleen maar pijn mee........
Het doet hun op een andere manier ook pijn.....

Liefs

Onbegrijpelijk he zomaar een abortus !!!!
Zou ook heel boos zijn het is een wonder en dat gooi je dan zomaar weg ongelooflijk !
Ik snap je dus helemaal ik ben fel tegen abortus tenzij het om extreme omstandigheden echt niet verstandig maar ben echt enorm tegen !!!

Ik begrijp dat het heel erg confronterend is omdat jij het dus wel zo graag wil en het welkom zou zijn bij je maar zet het van je af hoe moeilijk ook je maakt jezelf helemaal verdrietig zo .

Op naar de volgende ronde !! het wonder gebeurd ook een keer bij jou !!

lekker op vakantie geniet er van !

liefs

Ik snap dat het erg dubbel is voor mensen die zwanger proberen te worden maar ik zou niet te snel oordelen over andere mensen. Iedereen maakt zijn eigen keuzes om z'n eigen redenen.
uitzonderingen daargelaten doet niemand "zomaar een abortus". Zelf ben ik nu ook zwanger van de vierde en we hebben serieus overwogen om deze zwangerschap te onderbreken. Wij konden het echter niet. En zijn nu super blij met ons vierde wonder, maar dit is een heftig proces geweest. En dan kijk je ook naar de andere kinderen die er al zijn. Daar heb je ook een grote verantwoordelijkheid voor, niet alleen voor die kleine in je buik. (Niemand is erbij gebaad dat je het kind houdt maar dat mamma na 5 jaar overspannen is, en drie kinderen hebben is al super leuk maar erg druk en zwaar) Respecteer iedereen in z'n keuzes zou ik zeggen. Je weet nooit wat voor afwegingen iemand maakt en waarom.
Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is als je zelf graag zwanger zou zijn en het gaat niet zo makkelijk. Toch kan je nooit oordelen over een ander.
sterkte en liefs voor iedereen en ik hoop dat het voor alle "wachtende"snel raak is.
groetjes hanneke (heb zelf trouwens nooit een abortus gehad)

Terug
Bovenaan