Verduisterings rolgordijnen ...

We hebben op de babykamer gordijnen met extra voering en overwegen verduisterings rolgordijnen aan te schaffen zodat het dan ook echt goed donker is en de warmte wat weert.

Wie heeft dit ook? Heeft het nut? Waar kun je deze rolgordijnen het beste kopen?

Groetjes Esther
 
Hoi Esther,

Je kunt deze rolgordijnen ook in een soort van geleider kopen. Deze plaats je tegen het kozijn zodat het gordijn erin naar beneden loopt. Heb je ook geen licht meer de kieren aan de zijkanten.
Wat het allerbeste helpt zijn rolluiken. Daar heb ik echt veel plezier van!

Groetjes Eveline
 
Ik heb verduisterings rolgordijn bij de bouwmarkt gekocht. En dat werkt prima. Op de andere kinderkamer heb ik koningsblauwe velours (fluwelen) gordijnen van de Hema. Dit verduistert ook erg goed. Tijdens een actie inclusief gratis maken heb ik deze voor een prikkie gekocht. Die acties komen geregeld terug.

Groet,
Lies
 
Hey Esther,

Het scheelt veel warmte en maakt het ook lekker donker. Wij zijn er heel blij mee.
Rolluiken lijken me inderdaad ook heel fijn, maar is natuurlijk een stuk duurder.
Verduisternd rolgordijn koop je gewoon bij de bouwmarkt. Wel met ophangen even opletten dat je hem zo oprolt dat de stof zo dicht mogelijk op de muur hangt, anders komt er natuurlijk nog veel licht van opzij.

Groetjes, Chade
 
wij hebben ook overwogen om rolgordijnen te kopen.
en daarvoor wilde princessen gordijnen.
maar we schrokken best wel van de prijs. (heel groot raam)
toen zagen we princessen gordijnen die verduisterd waren, maar ook dit kwam op 200 euro totaal.
nu hebben we luxaflex en goedkopere princessen gordijnen.
totaal was ik 60 euro kwijt en t is donker zat in haar kamer.
toen ik nog bij mn ouders woonde had ik een rolluik.
aan de ene kant was dat heerlijk want t was echt pikkedonker.
aan de andere kant is het een flinke zak geld!

groetjes, do
 
Hallo, deze topic is waarschijnlijk niet meer hot.
Dus ik weet niet of je iets hebt aan mijn tip, maar wij hebben ook verduisterende rolgordijnen gekocht bij de bouwmarkt. We waren voor een redelijk klein raam zo'n 150 euro kwijt.

Mijn vader heeft recentelijk voor de ramen in zijn huis verduisterende rolgordijnen gekocht bij de IKEA. Die waren 20 euro per stuk voor 160 cm breed. Veel goedkoper dus en minstens net zo goed! Ik hoop dus dat deze tip nog op tijd is...
 
Wij hebben ze op maat laten maken van het merk Hewo. Die waren niet duur ( wel duurder als de kant en klare bij Ikea of zo) maar ze zijn wel heel erg mooi gemaakt met sierkappen en randen van geborsteld metaal. We hebben ze boven het raam op de muur gemonteerd met een overlap van ca 10 cm.  Hierdoor heb je eigenlijk geen zijprofielen nodig. want dat verdient volgens mij geen schoonheids prijs. Ons huis staat met de meeste slaapkamer ramen op het zuidwesten en het was er in de avond altijd bloedheet. Ze hebben we geadviseerd om een witte achterkant te nemen. Nou, dat werkt heel goed en het scheelt een aantal graden binnen.  Ik heb mijn rolgordijnen hier gevonden.
 
Terug
Bovenaan