Verduisteringsgordijn

Hallo moeders en vaders,

Eerder op deze pagina vroeg ik naar jullie ervaringen wat betreft het slaapgedrag van ons zoontje. Het gaat gestaag beter, maar nu heb ik nog een vraagje.

Overdag slaapt ons zoontje 50 minuten na zijn voeding, maar is dan nog niet uitgerust. Hij kan daarna maar moeilijk weer in slaap komen. Nu vroeg ik aan de wijkverpleegkundige of we misschien een verduiseringsgordijn voor hem op moesten hangen. 'S nachts slaapt hij namelijk wel langer door! Ze zei dat dit nog niet hoefde? Wie heeft dit wel/niet en kan me vertellen of een dergelijk gordijn het proberen waard is? Of waarom we het nog niet zouden moeten doen. Ons zoontje is inmiddels 9 weken. Wie heeft ervaring?
 
Hoi Mieke,

Wij hebben ook een verduisterings-
gordijn en als die dicht zit slaapt ze langer als dan wanneer we hem vergeten zijn dicht te doen.
Dus wij vinden dat het werkt, gewoon uitproberen zou ik zeggen.

Succes
 
Hallo MIeke,

Wij hebben vanaf het begin een verduisteringgordijn. Als mijn zoontje van 8 weken in de box ligt slaapt hij lang niet zo goed als in zijn kamertje. Het verduisteringgordijn werkt bij ons wel degelijk.
Succes.
 
Hoi, yep, werkt bij ons ook. Ik ben uitgegaan van het principe dat ik hetzelf ook prettig zou vinden. Toen ik nachtdiensten draaide, vond ik het ook prettig dat het iets donkerder was op onze slaapkamer. Slaap ik beter........Dus dit ook bij mijn kids gedaan. En zo donker als 's nachts wordt het meestal toch niet...........Dat vond ik ook o.k., wat dat betreft was ik wel enigzins huiverig, als het volledig donker was, dat ze er dan misschien aan zouden ennen, en op een ander plekje wat minder donker is niet zou slapen.
Met 1 van de drie kinderen heb ik dat wel gehad. Nou ja, toen heb ik op de vakanties ook de boel verduisterd....

Dit gaat overigens heel gemakkelijk, als je niet met de tent gaat..... In caravan en huisjes maakten we het raam vochtig met een plantenspuit, vervolgens deden we daarop stroken aluminium-folie. Dat kleeft vanzelf, door die minidruppeltjes water die erop zitten. Verduisterd perfect!!

Dit kan je natuurlijk ook thuis doen om eens te proberen of jullie zoontje dan langer slaapt........

Enfin, succes, hoor.
groet, Martine
 
Wij hebben al vanaf het begin een rolluik op de kamer van onze dochter en die doe ik overdag dicht en dan laat ik de gaatje open..Dus dan is het vrij donker op de kamer en ze slaapt heerlijk overdag..Echt een aanrader.
 
Hoi,
Wij hebben juist overdag de gordijnen
open gelaten. Zodat hij went aan het
verschil tussen dag en nacht. Dat weet hij nu dan ook en daar ben ik blij mee.
Maar als je denkt dat zo'n gordijn goed is voor je kleintje dan moet je dat gewoon doen. Op je eigen gevoel afgaan is heel belangrijk. Hoop voor jullie dat het helpt.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan