<p>Ik heb al 11 jaar een relatie (ben 27 jaar). We wonen 6 jaar samen en we zagen onze toekomst samen voor ons met kinderen. Mijn vriend heeft al heel lang een kinderwens, zo'n 5 jaar. In 2018 zijn we verhuisd naar een prachtige gezinswoning met grote tuin, kindvriendelijke buurt, etc. Alles er op en eraan. We wisten: hier gaan we ons gezin stichten. Na een poos te hebben geprobeerd was ik niet zwanger. Aangezien we een grote tuin hadden en veel bos in de buurt, hebben we ons ingeschreven voor een puppy. We hadden maandelijkse teleurstellingen van de negatieve testen en met een hondje in zicht hadden we toch iets om naar uit te kijken.</p><p>Ongeveer 1,5 jaar geleden konden we de hond ophalen. De eerste maanden met een puppy waren erg zwaar, onze relatie stond behoorlijk onder druk (3x per nacht naar buiten in de wintermaanden, pup beet meubels kapot, pup beet kleding kapot, pup beet in enkels en polsen, heb er nog littekens van). Het was zwaar en we hebben de kinderwens even op een laag pitje gezet. We wilden wachten tot de hond wat volwassener en stabieler zou worden. Met de tijd konden we ook veel beter met de situatie omgaan. Er is geen stress meer. Mijn vriend heeft nog steeds een kinderwens en wil er weer voor gaan. Bij mij is er een grote twijfel. Sterker nog: ik wil het voorlopig niet. Ineens zie ik het totaal niet meer zitten om op deze leeftijd al voorgoed vast te zitten aan een kind. Een kind te verzorgen en daar continu mee bezig moeten zijn. Mijn vriend wil juist graag binnen 2 jaar zijn eerste kind.</p><p>Ik voel mij schuldig, omdat ik het eerst ook wilde. We hebben afgesproken dat ik er nog even over na mag denken, maar deze week wil hij meer weten want hij wil ook weten waar hij aan toe is. Snap ik ook. Maar ik kan hem niet beloven dat ik binnen 2 jaar een kind wil. Ik denk dat ik pas tussen mijn 31-35 mijn eerste kind wil en daar gaat mijn vriend niet in mee. Dat betekent dus einde relatie. Aan de andere kant ben ik ook heel erg bang dat ik alleen verder ga en over een paar jaar spijt krijg dat ik niet toch bij hem ben gebleven en een happy family met hem heb opgericht.. </p>