Verf op olie-basis tijdens zwangerschap gevaarlijk?

Ik ben 7 weken zwanger en heb tijdens de eerste  paar weken een aantal dagen met beits op olie-basis buiten geschilderd. Ik lees overal dat het gevaarlijk is om tijdens de zwangerschap met zulke verf te werken. Ik maak me zorgen.... Zou dit gevaarlijk kunnen zijn?
 
Hoihoi,

Het kan op zich geen kwaad als je verf op terpentine basis gebruikt als je er maar voor zorgt dat je altijd in een goed geventileerde ruimte bent of natuurlijk buiten. Beter is acrylverf (maar dat verft voor geen meter)

Dit is tenminste wat ik ervan weet. Deze wijsheid heb ik uit diverse bladen gehaald tijdens mijn zwangerschap. Wij zitten namelijk in een eeuwige verbouwing! Veel verven dus!

Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld?

Groetjes San
 
Hoi San,
Bedankt voor je reactie. Dat stelt me wel wat meer gerust. Ik denk dat ik me maar niet te veel zorgen moet maken en als de echo's en onderzoeken goed blijven gaan het allemaal wel goed zit.
 
Volgens mij kan een keertje verven helemaal geen kwaad, zeker als je inderdaad goed ventileert. De oplosmiddelen zijn op zich schadelijk, maar het is niet zo dat van een keertje verven het kindje meteen  schade oploopt. Zelf heb ik het wel vermeden in de eerste 4 maanden. Maar nu ben ik toch de box aan het schilderen, met verf op terpentinebasis. De grondverf heb ik buiten gedaan, het nette aflakken doe ik binnen met de ramen tegen elkaar open.
Ik zou het verven nu met een goede smoes lekker aan je kerel overlaten. Dat doe ik, behalve de box, lekker wel.
groejtes
greet
 
Terug
Bovenaan