verf

hallo!
wij hebben geweldige oude houten meubeltjes gekocht en alles moet gegrond en geverfd worden. is het nu echt zo schadelijk om met gewone lak aan de slag te gaan? of is schilderen met de ramen open al voldoende?
groetjes,
sabine

Hoi

Ik zou het risico ook niet nemen. Het is ook nergens voor nodig, want verf op waterbasis is overal te  krijgen!  Ik heb zelf ook oude houten meubels gekocht en ben nu ook flink aan de slag. Gaat prima! Kan je gewoon bij elke bouwmarkt krijgen volgens mij. Grondverf op waterbasis hadden ze bij de Gamma nog nooit van gehoord, maar volgens sommige moet dit ook bestaan. Ik doe nu gewoon een dubbele laag lak op waterbasis. De eerste laag iets verdunt met water. Gaat erg goed als je het hout eerst een beetje opschuurt en goed ontvet.
Veel klusplezier!

Liefs Willeke

hoi!
het is gelukt, ik kon inderdaad van alles vinden op waterbasis. ook grondverf, van de gamma zelf nog wel, dus dat is raar dat ze er bij jou nog nooit van hadden gehoord... nu schuren en dan lekker aan de verf! leuk!!
dankjulliewel! sabine

Fijn dat het gelukt is! En bij de Gamma nog wel!? Haha, tja, had al zo'n idee dat de verkoopster niet echt wist waar ze het over had toen ik met al mijn  vragen kwam.
Schilderse!

Terug
Bovenaan