Verf

Hallo dames,

De kamer van mijn dochter is bijna klaar, we kunnen nu beginnen met het gronden, maar er was altijd een advies om niet te verven als je zwanger bent, is dit nog steeds zo? Ga zo nog wwel ff googlen. Anders moet mijn vriend dat ook nog doen en hij heeft het al zo druk
Mijn moeder heeft laatst al geholpen met een stukje, maar ook die is erg moe omdat mijn dochter bij hun slaapt en niet lekker door wil slapen, dus iedere nacht een onderbreking en in de ochtend heel vroeg wakker.

Groetjes Nanda

hey,

als het goed is kan je gewoon verfen hoor, gaat om de lood geloof ik of de geur, maar dat zit bijna nooit meer in verf...

Dus je kan rustig verven, zolang je maar lekker lucht!

Groetjes Claudia

oeps, gelukkig!! anders hebben wij wel een verfbaby hoor... ik heb zoveel geverfd de laatste weken! ik ben wel voorzichtig met terpentine, ik weet niet goed of het schadelijk is, maar het stinkt zo dat ik me niet kan voorstellen dat het goed is! maar ja, af en toe is het wel nodig, want ik klodder mezelf iedere keer onder  

gaat het verder nogal voorspoedig Nands?? Hier wel! vandaag wordt de vloerbedekking gelegd, en dan moet alleen de keuken nog afgemaakt worden!!!!!!!!!!! heerlijk! volgende week verhuizen!!

Hey,

Je mag voor zover ik weet, met alles verven wat op waterbasis is. Tegenwoordig zitten de schadelijke stoffen er niet meer in.
Heerlijk zo kunnen klussen. Wij krijgen over 3 a 4 weken de sleutel....dan gaat het bij ons beginnen! Spannend....

Succes!

Ik hoorde van mijn zus dat er op de 9 maanden beurs een onderzoek was gedaan of zwangeren wisten wat ze wel en niet mochten tijdens de zwangerschap. Bv. rauw vlees eten, kattenbak verschonen etc. was bekend bij een groot deel van de zwangeren, schilderen in de laatste twee maanden van je zwangerschap schijnt niet zo goed te zijn en uit het onderzoek kwam dat weinig mensen dit weten.

Volgens mij maakt het inderdaad verschil of je verf op water - of terpetinebasis hebt. Mijn man werkt wel met verf op terpetinebasis in huis momenteel, maar ik probeer maar zoveel mogelijk te luchten en er niet met mijn nues boven op te zitten.

Maar ik verwacht dat verf op waterbasis echt geen kwaad kan, google geeft vast een antwoord.

Hoi,

Heb gister ook even op google gekeken omdat ook in mijn hoofd zat dat het beter niet kon. En daar werd dit bevestigd, maar dit waren artikelen van eem jaar of 2 geleden. Ook op Acryl (waterbasis) zitten weekmakers. Wij hebben besloten om zo min mogelijk mij te laten verven. Mijn vriend vindt het gewoon verstandiger en als het echt niet anders kan dan mag ik wel helpen.
Dus ik kijk toe en kies de kleur uit en blijf uit de buurt als de verfbus open gaat.

Ik verwacht niet dat het veel schade zal opleveren hoor, maar neem geen risico.

Bedankt voor jullie reacties!

Liefs Nanda

hee Nands, ik zat perongeluk bij juni ipv juli te kijken en zie dat jullie aardig opschieten. Wat een klus zeg, die verbouwing.

Bij mij is de nesteldrang ook toegeslagen en ben aan het schuren en schilderen maar dan doe ik een maskertje voor, wellicht een idee? Hoewel ik nu betwijfel of verfdampen worden tegengehouden door een stofmasker. Misschien toch het verstandigst om zo min mogelijk te doen. En heeeeel veel te luchten tot de beeb er is. Succes!!!

Hey Toulouse,

Leuk dat je ff langs bent gekomen, voor jouw schiet het ook al aardig op! Stofmaskers helpen idd niet tegen verfdamp ... ik moet zeggen dat ik de lucht op dit moment ook niet echt verdraag dus ik ben weg als ze de bussen open trekken.

Het schiet nu wel op, zowel de verbouwing als de tijd tot de bevalling, hoop maar dat de muppet niet bedenkt om eerder te komen want dan hebben we toch wel een kleine uitdaging!

Hoe is het met jouw?

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan