Verflucht

Hoi allemaal,
Gister hebben ze de buitenkant van ons huis geschilderd. Ook de buitenkant van de slaapkamer. De ramen staan op kiepstand zodat ze goed kunnen drogen. Nu hangt de lucht in huis. Is dit ook schadelijk voor je ongeboren kindje? Ik lees zoveel verschillende verhalen en ik heb geen oog dicht gedaan vannacht. Het ventileert goed in de slaapkamer maar toch ruik je de geur van de verf. Zou dit schadelijk zijn? Ik ben nog maar vijf weken maar de dingen die je leest maken je zo bang.
 
Hoi Debbie,
 
Nee hoor, ik zou me daar niet zo druk om maken! Wij hebben ons nieuwe huis laten schilderen voordat we erin trokken. Geventileerd en vervolgens erin getrokken. Tsja zo gaan die dingen. Het duurt soms ook best even voor die lucht wegtrekt.
De spookverhalen zijn gebaseerd op mensen die gezondheidsproblemen kregen door jarenlang dag in dag uit in de verf te zitten, schilders dus. Inmiddels zitten er veel minder ongezonde stoffen in de verf dan jaren geleden. Bij twijfel: kies voor verf op waterbasis.
Ik maakte me in het begin ook veel druk om alle dingen die slecht zouden zijn. Dat werd bij mij vanzelf wat minder. Probeer nu vooral mijn common sense te gebruiken. Geen alcohol, rook, oppassen met rauwe dingen en lekker bewegen. Elk jaar verzinnen ze wel weer wat nieuws wat ineens mogelijk iets doet als je daar een kilo per dag van eet, wat een normaal mens niet doet. Niet te serieus nemen.
 
Relax en geniet van je zwangerschap!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan