Vergadering in bevallingsverlof

<p>Hallo,</p><p>Even een vraagje..</p><p>Mijn verlof is tot 5 juni, nu hebben we een algemene personeelsvergadering op 1 juni (normaal vergadering per team en nu is het met het hele bedrijf, dat is 3x per jaar)..</p><p>Nu heb ik met mijn man en ons dochtertje een weekendje weg geboekt en toen zag ik ineens die vergadering op mijn werkplanning staan.. </p><p>Ben ik in mijn verlof verplicht om naar die vergadering te gaan (mocht niet met andere activiteiten in mijn verlof mee doen omdat ze dan niet verzekerd zijn)? Kunnen ze mij wat maken? Moet ik doorgeven dat ik die dag een weekendje weg ga/wil?</p><p>Weet iemand hoe dit zit/werkt?</p><p>Alvast bedankt voor je reactie </p>

Nee lijkt me niet dat ze je kunnen verplichten om dan te komen aangezien je verlof tot 5 juni is. Je totale verlof is gewoon 16 weken en als dat 5 juni is hoef je niet heen te gaan!

Nee hoor je hebt gewoon nog verlof en bent dat dus niet verplicht! Ze maken vast wel een notule.
Lekker genieten dat weekend met je gezin 

Nee hoor je hebt gewoon nog verlof en bent dat dus niet verplicht! Ze maken vast wel een notule.
Lekker genieten dat weekend met je gezin 

Ik me zelfs niet afmelden. Zij hebben een fout gemaakt door in je agenda iets te zetten terwijl je nog verlof hebt (waarom heb je überhaupt al in je agenda gekeken?!). Als ze de vergadering op 1 mei hadden gezet, was  het volkomen duidelijk dat je er niet bij bent
 Je verlof is tot 5 juni. En als ze willen dat je in de periode daarvoor bij iets aanwezig bent, mogen ze dat vragen. Maar dat is gewoon vrijblijvend! 

Dank je wel voor jullie reacties.. was al bang dat ze me dat konden verplichten omdat ik dan nog maar een paar dagen verlof heb.. ik ga me dus bij deze niet druk maken dat ze me wat kunnen maken..
@rosa82
Ik keek op mijn planning omdat ik had afgesproken met mijn manager dat ik even zou controleren of mijn werktijden goed waren omdat ik bezig ben met het definitief regelen en vast leggen van de opvang voor mijn dochtertje.. het is wel handig als ik voor de goede momenten oppas heb
Groetjes 

Ze kunnen je niet verplichten om te komen. Ze kunnen het wel vragen , maar dan kun je gewoon nee zeggen.  Je krijgt vanzelf de notulen wel. Ga lekker genieten van je weekend weg en denk vooral nog niet aan je werk. 

Verlof is verlof. Je kunt natuurlijk altijd vrijwillig gaan, maar als je niet wilt of kunt heb je gewoon recht om niet te komen. Ik ben in mijn verlof wel naar een verplichte scholing gegaan (deze is 1 keer per jaar) omdat ik anders geen medische handelingen meer mocht uitvoeren op het werk maar dit was mijn eigen keuze ze hadden mij dit niet kunnen verplichten

Terug
Bovenaan