vergeetachtig na de bevalling

O, ja,.... herkenbaar. in het begin was het helemaal erg! Ik was alleen maar bezig met mijn baby waardoor ik vanalles vergat. Afspraken schreef ik gelijk op en dan vergat ik ze soms nog... Volgens mij komt het door hormonen en de heftige verandering in je leven. Alles krijgt een ander ritme en je hebt ineens een baby om voor te zorgen...
Nu is mijn dochter 7 maanden en ik vergeet soms nog dingen. Alhoewel het al wel minder is gelukkig.

Dus gewoon alles opschrijven en ja.... als je wel iets vergeet, jammer dan!

Hoe oud is je kindje?

De mijne is 8 maanden....maar ik merk dat ik ook nog steeds hele simpele dingen vergeet....
zo vergat ik laatst dat ik nog iets op het vuur had staan ...dat is eigenlijk wel gevaarlijk.
Ik las ergens op het internet dat het ong. nog een jaar na de bevalling kan duren voordat je lichaam helemaal weer hersteld is.

Hi,

Mijn kindje is ruim 2 en ik heb nog steeds last van vergeetachtigheid. Ik heb echt een agenda nodig om afspraken te kunnen onthouden, terwijl daarvoor ik zowel mijn eigen agenda als die van mijn man uit het hoofd wist. Iemand vertelde mij dat het nooit meer over gaat????

Gr. tamara

Na de eerste viel het wel mee... na de 2e bleef het wat langer... en de 3e is nu ruim 9 maand en voel me afentoe zo dement als een deur :S

Overigens... als het om de kinderen gaat onthou ik ALLES! Het heeft dus volgens mij ook 'gewoon' te maken met een soort van andere focus in je brein. Jij en je kind zijn het belangrijkste, die moeten overleven. Is in tegenwoordige tijd misschien iets minder noodzakelijk, maar zal wel een soort overblijfsel zijn van 'vroegah'.

Ja, ik vergat vanlaatst het vuur uit te doen. door stom toeval kwam ik er achter. Ik ging over het fornuis om de tegeltjes te soppen.... ik dacht: "Wat is het hier warm!" En zo zijn er geen ongelukken ontstaan gelukkig.... ja... die dementie kan soms best gevaarlijk zijn!

Terug
Bovenaan