vergelijken met 1e kindje!!!

Hoi!!!

Ik betrap mezelf er (te) vaak op dat ik bijna alles wat Linde doet of juist niet doet vergelijk met Roos, onze oudste dochter.
Heel normaal denk ik maar wel best irirtant soms.
Linde is natuurlijk een eigen persoontje met eigen dingetjes.
Ik vraag me af hoe andere mama's met meerdere kindjes dit ervaren?
Ben benieuwd?

groetjes Danielle.

Hoihoi,
Ik doe dat ook!
Ik vind het ook irritant van mezelf maar doe het ook met alles.
De oudste en de jongste lijken qua uiterlijk als twee druppels water op elkaar en dat maakt het nóg erger.
Ook innerlijk lijken ze veel op elkaar dus dat vergelijken is bijna onvermijdelijk.
Maar leuk vind ik het niet van mezelf.
Delano is inderdaad een eigen persoontje en moet niet telkens worden vergeleken met zijn grote broer,maar toch doe ik het iedere keer weer.
Je bent dus niet de enige.
Groetjes Tanja

Ik heb er maar 1, en die wordt constant door mijn schoonmoeder vergeleken met haar 6 kinderen van vroeger. héél klein beetje vergelijkbaar dus. Soms leuk, soms irri omdat Thomas net wat je al zegt een heel eigen persoontje is op deze wereld!

-X- marieke

hoi,
ik betrap me er ook wel regelmatig op dat ik ga vergelijken, juist omdat het beide jongens zijn.  Als delano zeg maar bij het cb is geweest pak ik ook even stiekem het boekje van kevan van destijds erbij. Qua uiterlijk lijken ze veel op elkaar maar ze hebben ook precies dezelfde bouw.
Ach het zijn gewoon twee  heerlijke mannetjes

groetjes kim

Tja, vergelijken met gewicht en lengte na een bezoek aan het consultatiebureau doe ik ook wel en heel soms kijk ik wel eens hoe oud Merijn was toen hij bepaalde dingen deed, maar echt de hele tijd vergelijken doe ik niet hoor. Ik zie ze inderdaad als twee totaal verschillende individuetjes.

Groetjes Fonske.

Ja ik doe het ook wel. Vooral lengte en gewicht , terwijl dat niet te vergelijken is omdat het om een jongen en een meid gaat.Maar toch...hun gewicht en lengte gaat ook zo gelijk op. En ook met ontwikkeling. Mijn dochter    stond al vrij snel en liep ook al snel langs de tafel...als mensen haar zien hoor ik vaak...ooooooooh wat goed en wat snel! En wat ik dat automatisch zeg is ...ja ach haar broer was sneller.... vraag me niet waarom ik dat doe. Net alsof ik het niet knap vind dat ze dat allemaal kan. Maar andersom doe ik het ook....zij heeft veel meer haar en kroop sneller...dat meld ik ook. Ach ja hou echt wel evenveel van ze hoor.

hoi,
ik vergelijk ook altijd de lengte en gewicht,
 als ik met mijn vriend praat dan hebben we het over bepaalde gebeurtenissen, weet je nog toen oisin zo oud was of weet je nog toen oisin die schoenen aan had.
kayleigh is ook wat langzamer dan oisin met draaien en kruipen enzo, dit zeg ik dan ook weleens tegen mensen, want bij mijn eerste kon ik niet wachten tot hij weer een 'sprongetje'deed, maar bij kayleigh helemaal niet, ze is nu nog echt mijn kleine meisje, de tijd gaat al zo hard. maar nu dwaal ik een beetje af, ik denk dat ik verder  niet zo heel veel vergelijk omdat ze zo anders zijn.    
groetjes steffie

Ik doe het heel soms, bijvoorbeeld met tandjes en kruipen. Dan denk ik bijvoorbeeld dat ik beide niet zo snel hoef te verwachten omdat Lior erg laat was. Ik denk dat ik in principe heel weinig vergelijk omdat ze echt 180 graden verschillend zijn. Milo is echt het tegenovergestelde van Lior in karater en ontwikkeling! Ongelovelijk hoe een broer en zus zo kunnen verschillen.

Terug
Bovenaan