Vergissen in geslacht??

A

Anoniem

Guest
hi,

Wij hebben vorige week te horen gekregen dat we een meisje krijgen!! Maar nu was ik gister bij de VK en die vertelde dat er net 2 vrouwen waren bevallen waarbij ze ook hadden gezegd dat het een meisje zou worden maar dat waren bij beide jongens..
Nu maakt het mij niet uit wat ik krijg maar ik stel me er nu toch op in dat het een meisje word.
Hebben jullie weleens mee gemaakt dat ze fout zitten??

Nu ben ik harstikke onzeker over het geslacht en dan kan je het beter niet weten dan half, toch? Ze vonden het bij ons erg duidelijk maar dat was bij de net bevallen vrouw ook. Toch maar geen jurkjes kopen???

gr
Marielle
20w5d

hoi

ja ik ken dat!Wij hebben 3 dochters en van 2 ervan duidelijk kunnen waarnemen op de echo dta het meiden waren.Nu ben ik bijna 27 weken zwanger van een jongetje.Het was erg duidelijk te zien .Nu heb ik wel eens gehoord dat als ze zeggen dat het een jongetje is dat dat dan ook echt zo is.En dta bij meisjes nog wel eens foutjes gemaakt worden.

Het geslacht vertoont streepjes op de echo bij een meisje maar de navelstreng ook.Dus daar worden dan wel eens fouten gemaakt.
Bij ons hebben ze het tot 2 keer goed voorspeld en van mijn middelste was het niet goed te zien maar toen dacht ze dat het een meisje was en kon ze dat niet garanderen,het was dus wel goed.En nu zag ze bij deze kleine spruit al een keertje dat het een jongen was maar wilde ze het toch graag aan ons laten zien.En toen uiteindelijk lukte het en kon ze een foto maken.

Nou heb ik met 29 weken een groeiecho ivm zwangerschapssuiker en dan vraag ik het daar ook nog een keer hoor.

Bij welke buro zijn geweest,die vrouwen waarbij het niet klopte?Bij dezelfde als jij?Wij zijn 2 keer bij babyview,1 keer bij baby insight en nu bij baby vision geweest.Allemaal in de randstad.Misschien dat je dat eens kan navragen.Schept misschien wat duidelijkheid voor je.Want als het echt een meid  is wil je toch die jurkjes halen?

groetjes cindy

Ik ken ook een dergelijk verhaal: een collega van ons (zijn vrouw dan....) was in verwachting en er was gezegd dat het echt een jongetje werd. Dus zij alles ingericht voor een jongetje, wat bleek: bij de geboorte was het mooi een meisje !!!

Het is dus nooit 100% zeker, zo blijkt !

Maar misschien krijg je nog een echo waarop het heel duidelijk te zien is?!

Groetjes Marasje

Hoi,

Tja.... wij zijn nog even in afwachting.
Bij 20 weken hebben wij een echo gehad waarbij de echoscopiste zeeeeer zeker was van het geslacht van onze 2e spruit. En wij hebben ons hier ook helemaal op ingesteld (zal even niet vertellen wat de uitkomst was aangezien er hier misschien ook wel bekenden meelezen en we houden het voor onszelf).
Toch hebben wij de kamer neutraal/ geslachtsongebonden gehouden, namelijk in het oranje, die kleur hadden we al in gedachten voordat we iets hadden gehoord.
De eerste kleertjes zijn creme en dus neutraal en we hadden al voor allebei een naam in gedachten.

Met 29 weken voelde ik ons kindje niet bewegen en kregen wij een echo en toen bleek dat alles goed was vroeg de gyn of we nog wouden weten wat het zou worden, dus wij waren benieuwd wat hij zou zeggen.... hij was zeeeeeeer aarzelend in het bevestigen van de uitspraak van echoscopiste van de pretecho.....dus wij twijfelen ook een beetje, maar gaan uit van die eerste uitspraak.

We zullen wel even verbaasd zijn als dat niet klopt, maar zullen net zo blij zijn .

Maar zelf zou ik dus niet een bepaalde kleur voor de kleertjes en kamer gaan gebruiken etc n.a.v. een echo. Alleen een punctie geeft echte zekerheid.

Groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan