vergoeding Menopur

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Even een vraagje hoor. Moeten jullie ook allemaal een eigen bijdrage betalen voor Menopur? Ik kwam daar vandaag nl. achter. Moet eerst zelf de eigen bijdrage betalen en kan dat dan declareren. Nu gaat het natuurlijk om beste bedragen die je zelf dan even moet voorschieten... en als dat nu 1x is.. maar volgende week zit ik weer met hetzelfde.. heb nl. maar medicijnen nu t.m. a.s. dinsdag... Vroeg me af of dit niet anders kan.
Als jullie daar ervaringen mee hebben, laat het weten.

Groetjes Scorpy

Hoi Scorpy,

Bij mij gaat het net zo. ik moet het altijd even voorschieten en binnen 10 á 14 dagen heb ik het hele bedrag alweer op mijn rekening staan. Gaat best snel. Ik heb alleen een medische verklaring van mijn gyn moeten opsturen en dan moeten ze het  bij de verzekering verwerken. dat heeft bij mij best lang geduurt. Dus na iui 1 en 2 kreeg ik honderen eurootjes terug. Dat was balen dat het zo lang duurde. maar nu het eenmaal loopt, gaat het best soepel!!! Succes ermee.

Lfs, kip.

mijn huisarts waarschuwde daar al voor.
niet alle medicatie worden bij sommige verzekeringen vergoed.
kijk het van te voren goed na,
want het kost bakken met geld.

bv;
de glonal f kost mij voor een week injecteren 500 euro.
dus als ik 3 iui's moet doorlopen ben je aan medicatie alleen al 1500 kwijt.....
en mijn verzekering betaald alleen maar uit bij een top pakket.
het kan dus behoorlijk in de papieren lopen.
de clomid moest ik eerst zelf betalen en kreeg ik achter af terug gestort.
de glonal f rekening gaat gelukkig gelijk naar de verzekering.

dus, zorg dat je goed verzekerd bent voordat je dit traject in gaat.
suxes, groetjes,
jana.

Hoi Scorpy,

Ook ik moest de eigen bijdrage voor Menopur elke keer zelf voorschieten, ongeveer € 200,- per keer (afhankelijk van hoe lang mijn cyclus was elke keer). Ik was er wel aanvullend voor verzekerd dus kreeg het wel terug. Maar vond het wel heel belachelijk, als het Gonal F was geweest had ik niks hoeven voorschieten. Ik heb er nog over gebeld met de verzekering (Menzis) maar ze bleven helaas zeggen dat dit vrij 'zeldzame' medicijnen waren.. tsja.

Succes!

groeten, Saartje

Hi meiden,

Dank voor jullie reacties. Het is niet zo dat ik niet goed verzekerd ben hoor, dat had ik ook wel uitgezocht. Wist alleen niet van de eigen bijdrage omdat ik de vorige IUI's GONAL-F gebruikte ihkv een studie en die kreeg ik rechtstreeks van het zknhuis. Het is dus idd zo als Saartje zegt dat je voor Menopur een eigen bijdrage moet betalen die je wel kan declareren bij je verzekering, terwijl als je GONAL-F gebruikt de apotheek dit in 1x rechtstreeks bij de verzekering declareert. Menopur is in totaliteit weer goedkoper als GONAL en daarom schrijven veel ziekenhuizen dat voor. Heb eea nagezocht op het internet en kwam zeer interessante info hierover tegen. De reden van eigen bijdrage Menopur heeft nl. te maken met een onterechte indeling in een GVS (eigen bijdrage) cluster.
Is een heel verhaal maar ik begrijp eruit dat de CVZ er nog steeds mee bezig is om dit besluit terug te laten draaien zodat de eigen bijdrage er weer af gaat. Echt te belachelijk voor woorden gewoon. Gewoon een politiek spel wat er gespeeld wordt. Nou ja goed, ik krijg het bedrag terug, baal alleen van het voorschieten wat eigenlijk door een procedurefout komt. Pfffffffff weer genoeg frustratie. Vanavond net tweede spuit gezet.. ging gelukkig beter als die van gister, die deed echt pijn.
Groetjes Scorpy

Terug
Bovenaan