Vergoeding opa en oma die oppassen

Hoi hoi,

Hoe gaat het allemaal met jullie? Met mij gaat het goed. Ben nu 19 weken zwanger en heb gelukkig bijna geen kwaaltjes. Denk dat ik wat last heb van bandenpijn, zeurende pijn bij lies en schaambeen. Maar ja dat gaat ook wel weer over. Mag niet klagen tot nu toe.

Ik ben bezig met het regelen van de opvang voor na de bevalling. Dit wordt onze eerste kleine. Ik wil graag 1 dag mijn ouders laten oppassen. Mijn moeder doet zo ie zo elke week al bij mij schoonmaken. Daarvoor krijgt ze 30 euro, voor 4 uurtjes. Nu wil ze smiddags dan ook wel op de kleine passen. Prima natuurlijk, scheelt me weer opvang regelen, maar geven jullie een vergoeding aan je ouders  en zo ja, wat betalen jullie dan per uur?

Ik weet dat ik het via een gastouder kan aanvragen voor mijn eigen ouders, maar dat zie ik vooralsnog niet zitten.

Er zijn vast al genoeg moeders die dit al aan de hand hebben gehad, en ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Succes met de zwangerschap.

Marieke

Hallo,

Mijn dochter wordt wekelijks door 2 oma's opgevangen. Gaat heel goed. Ik ben gezegend met oma's die het voor de lol doen en dus gratis. Ik probeer dit vaak te compenseren door ze op andere manieren te verwennen (extra sint cadeau, dagje shoppen, keertje uit eten..). Ik zou voor betaling  aansluiten bij tarieven van oppas aan huis of gastouders? Ik dacht dat voor een gastouder (die dus in haar eigen huis blijft) een euro of 3 per uur normaal is. Voordeel van het inschakelen van een gastouderbureau voor je eigen moeder is dat het rijk tot wel 2/3 van de kosten voor haar rekening neemt, je betaalt dat wel het bureau ook voor haar service, maar asl elk dubbeltje telt kan het toch een voordelig alternatoef zijn.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere moeders.

Hoi,

Mijn moeder pas nu al op mijn dochter en doet het voor niets. Ook gaat ze straks op mijn andere dochter passen. Ik weet dat er een regeling bestaat voor opa's en oma's die oppassen. Jij betaald zelf een klein bedrag en een andere instelling betaald ook wat aan de opa's en oma's. Het heeft volgens mij begin dit jaar of ergens vorig jaar in de krant gestaan.
Je zou  kunnen informeren bij de gastouder instantie of misschien bij de belastingdienst.
Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet meer.

Zelf doe ik mijn ouders met hun verjaardag wat extra's, een groot kerstpakket en ik neem mijn moeder wel eens mee naar een musical. Ze willen er zelf geen geld voor dus dan is dit een goede andere oplossing.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Linda 31 wkn

Hallo,

Vanaf 1 januari 2005  heb je recht op oppasvergoeding van de belastingdienst  en (en evt. werkgever) voor ouders die op hun kleinkinderen oppassen. Er zijn verschillende bemiddelingsbureau's die voor een kleine vergoeding kunnen zorgen dat je een behoorlijke vergoeding van de  Overheid krijgt.
Kijk maar een op de site www.belastingdienst.nl  onder het kopje kinderopvang  en www.oma4kids.nl  bij oppassubsidie. Dit is zeker interessant om na te gaan.
Nou veel  succes.

groetjes mecheliene

Mijn moeder paste ook gratis op mijn kinderen en die van mijn zus. Een keer per jaar gingen we met z'n allen een weekendje weg, wat we onze moeder dan aanboden.
En daarnaast natuurlijk wel eens wat extra's en idd ook een kerstpakket ed.

mijn ouders en schoonouders passen ook gratis op 1 dag in de week, ik geef ze af en toe een bloemetje of nodig ze uit om lekker te komen eten.
Als ze extra komen, een keertje 's avonds of zo, of mijn dochter gaat daar logeren, neem ik elke keer een kleinigheidje mee. Bloemetje, flesje wijn, douchegelletje, dat soort dingen.

Eh stomme vraag misschien hoor, maar wat willen de opa's en oma's zelf?!!!!

En wat wil jij zelf???

Wellicht een tip om daar samen met je partners en desbetreffende opa's en oma's over te hebben???!!!

Terug
Bovenaan