Vergoeding oppas

Dag,

Deze week maken wij eigenlijk pas voor het eerst gebruik van een oppas (anders deden onze ouders het vaak): een meisje bij ons uit de buurt. Maar ik heb eigenlijk geen flauw benul wat ik haar moet geven voor 2 uurtjes oppassen.
Wat doen jullie, als ik vragen mag.

Groeten,
Wilmie

Hoi!

Op de site van het Nibud kun je daar meer over lezen. Daar staan verschillende bedragen, voor overdag, 's avonds. Alleen oppassen of ook huishoudelijk werk en dergelijke.
Zelf kijk ik met zoiets altijd op die site en bepaal dan mijn eigen bedrag. Eenbeetje in het midden meestal.

Doeg Toos

Hai!!

We hebben ook wel eens een oppas gehad, maar het is heel erg verschillend   wat we daar aan uit hebben gegeven.
Zo heb ik een nichtje 10 euro gegeven voor een hele avond ( en ze bleef dan ook nog bij ons slapen) Dus alles stil en rustig toen we thuis kwamen.

De buurvrouw die weleens oppast krijgt een bos bloemen en we voeren hun poes als ze op vakantie zijn. En dat wisselt van een half uur tot soms een hele middag omdat ik een belangrijke vergadering heb op mn werk ofzo. Maar zij vindt het zelf ook zo leuk!!
En we hebben ook weleens iemand uit de buurt gehad en die vroeg 3 euro per uur. (15 jaar oud)

Je moet doen wat binnen jullie budget valt en wat ze er zelf voor vraagt. Volgens mij zit je met 3 tot 5 euro per uur wel oke. Maar nogmaals, het is afhankelijk van de situatie, tijd en (overdag of s avonds) leeftijd, e.d.

Succes ermee! Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is geworden!
Gr Antoi

hoi,

Ik geloof dat op de site van het NIBUD gesproken wordt over 3 euro per uur voor alleen zitten en oppassen.
Min buurmeisje is een keer of 5 bij ons geweest, mijn dochtertje lag dan al op bed. Ik heb haar steeds 5 euro gegeven voor 1,5 uur oppassen. Mijn buurvrouw blijkt hetzelfde te geven aan hetzelfde meisje.

groetjes Elke

Tja, het blijft moeilijk inderdaad.. Sinds kort past mijn nichtje wel eens op, zij is 13 jaar (en wijs voor haar leeftijd). Ik heb vroeger ook opgepast en ik begon geloof ik met 7,5 gulden voor een hele avond en elk jaar kreeg ik meer.
Ik heb mijn nichtje 6,5 euro voor een avond + slapen gegeven, terwijl de kinderen al op bed lagen. Ze moest alleen de laatste fles om 22.00 uur geven (is 10 minuten werk). Als ze volgend jaar weer ouder is, krijgt ze er een euro erbij.
Verder passen de opa's en oma's of tantes op. De opa's en oma's nemen we dan een keertje mee uit eten en met de tantes gaat het over en weer met oppassen.
Gr. mamajo

Terug
Bovenaan