Vergoeding voor oppasoma/opa

A

Anoniem

Guest
Hallo

slapen wilde niet echt lukken dus dacht ga maar effe surfen.
Toen schoot mij de volgende vraag naar binnen. Heb onlangs begrepen dat als een van je ouders op kleinkind gaat passen je dan als oma/opa een vergoeding hiervoor kan krijgen en dat wij als ouder zijnde hiervoor een bepaald bedrag moeten betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien al een keer aangevraagd? Heeft het veel nut?  

gr.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor van verschillende mensen over Viaviela.
Je ouders worden dan ingeschreven als gastouder en krijgen idd een vergoeding voor het oppassen. Het gaat allemaal erg professioneel en formeel. Ze krijgen bijvoorbeeld iemand langs die hun huis nakijkt of het wel kindvriendelijk is en zo. Ook moeten ze gewoon belasting afdragen.
Ik weet van iemand dat haar ouders het geld op een spaarrekening zetten voor hun kleinkind.

Groet,
Jinny

Hoi,

toevallig ben ik er achteraan geweest voor ons deze week.
Mijn collega maakt er ook gebruik van.
Ik heb gebeld en dan maken ze samen met jou een berekening of het zin heeft om te doen en of het voordelig is.
Het kwam er bij ons op neer dat opa's en oma's rond de 2,21 per uur ontvangen, waarvan je zelf 0,75 cent per uur kwijt bent. Dat bedrag is inclusief de administratiekosten die zij elke maand ontvangen, deze von dik vrij hoog, namelijk 75 euro per maand!
Voor ons is deze regeling niet echt wat, want; de buuf gaat misschien oppassen en ik wil dat zij er wel een redelijk belegde boterham aan over kan houden. Dus een uur taroef van rond de 5 euro en niet 2,21.
Maar je kan zo bellen en dan vertellen ze je alles!

Groetjes

Terug
Bovenaan