Vergoedingen ziekenfonds?????

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden

Ik heb een vraagje over vergoedingen!!!
Ik slik nu al 7 dagen PRIMOLUT dit om mijn ongi op te wekken!! Even in het kort:
Wij zijn in Dec. gestopt met de pil ben 3 keer regelmatig ongi geworden en de laatste keer duurde dit 45 dagen(was 12 april) Daarna niet meet ongi geweest. Die PRIMOLUT moet er dus voor zorgen dat ik weer ongi word en mijn lichaam het dus weer zelf overneemt(zoals voorheen)

Als ik weer regelmatig ongi word zou dat betekenen dat ik ook weer een eisprong krijg en dus weer zwanger kan raken. Maar nu loop ik erg op de feiten vooruit!!!
Als dat nou niet gebeurt???????
Ik zou dan evt. CLOMID kunnen krijgen maar dan moet je onder behandelingen vd gynacoloog(ja toch????? dit ivm het evt vrijkomen van meer eitjes en dus grotere  kans op een meerling!!!)
Maar word deze "BEHANDELING" wel vergoed????????
Kan iemand mij dat vertellen!!?????
Nou ik hoop natuurlijk dat het zover niet hoef te komen maar in het geval dat.......

Nou ja ik hoop dat iemand mij daarover meer kan vertellen!!!?????

Groetjes Moppie

Hoi Moppie,

Om in aanmerking te komen voor clomid behandellingen moet je zeker al bijna anderhalf jaar gestopt zijn met de pil.Pas na een jaar gestopt te zijn stuurt je huisarts je pas door.

Het kan heel lang duren voor dat je menstruatie weer op gang is vooral na lang pil gebruik,
Ik weet niet hoelang je al bezig bent maar er gaat wel enige tijd overheen voor dat je in de medische mallemolen komt.
Pas na volledig onderzoek bij de gynecoloog word bekeken door middel van bloedtesten en echo ofdat je wel een eisprong hebt en of er wel verandering is van hormonen door de maand heen.

Groetjes monique
ps. bel anders even met je ziekenfonds

Ha Moosje

Bedankt voor je reactie!!!
Ik zal mijn verhaal nog even toelichten.
Wij zijn vorige week naar de huisarts geweest met ons hele verhaal!!!
Opzich is er niks aan de hand als je nog niet regelmatig ongi bent maar mijn huisarts vond het raar dat ik de eerste 3 keer wel regelmatig ongi werd!!
Vandaar die Primolut, ze stelde zelf ook al voor om evt verder te gaan dus ipv Primolut die clomid maar ja dan zouden we naar het ziekenhuis moeten en dat vonden wij toch wel heel snel. En toch als je dan eenmaal zover bent ook wel eng!!!
Dus wij hebben zelf besloten om het eerst met die Primolut te gaan proberen. We moeten het ongeveer 3 a 4 maanden aan kijken voor je er wat over kan zeggen zei ze.
En als we dan niet wijzer zijn geworden is de volgende optie die Clomid dus de gynacoloog!!
T is inderdaad sneller als anders maar dus toch wel binnen het jaar dan!!!
Er zijn misschien dus toch uitzonderingen op de regels!!!

Nou ik spreek je vast nog een keer Groetjes Moppie

Hoi

Er is idd een uitzondering op de regel dat je eerst een jaar tot anderhalf jaar bezig moet zijn.
Ik ben al na drie maanden doorverwezen naar de gyn.
Bij mij wordt  de clomid gewoon vergoed.
En de provera om de menstruatie op te wekken trouwens ook.
Maar het ligt er helemaal aan hoe je verzekerd bent.
succes

Liefs Carol

Terug
Bovenaan