Vergoedingen zorgverzekering

A

Anoniem

Guest
Hoi,ik heb een vraag.

Zelf zit ik bij menzis en betaal nu E 116,00 per maand.

Heb een middelpakket en krijg E 34,00 zorgtoeslag terug.

Ben dus achteruit gegaan met E 33,00

Nu word alleen mediche reden bevaalen ziekenhuis vergoed bij mij.

Niet als ik thuis zou gaan bevallen.

Nu vraag ik mij af of ik bij deze moet blijven.

Wie kan mij hier mij zeggen of ik ergens anders mischien beter af ben.

Heb nog twee kleine kinderen.

Liefs Roselien

Hoi,
Ik zit zelf ook bij Menzis in hetzelfde pakket als jij.
Voor zover ik weet wordt bij geen enkele verzekering een ziekenhuisbevalling vergoed
als het niet medisch is. Wel kun je een gedeelte terugkrijgen als je dat wilt.
Ook van de kraamzorg eigen bijdrage.
Gewoon de rekeningen indienen bij Menzis en hun regelen dan dat je terugkrijgt
waar je recht op hebt. Hierdoor heb ik helemaal niets zelf hoeven te betalen van mijn
kraamzorg. Ik ben wel op indicatie in het zh bevallen.
Ik kreeg die tips van de kraamzorg en het klopte.
Groetjes en succes Melanie

Ziekenhuisbevallingen worden nergens vergoedt tenzij het is vanwege een medische noodzaak of omdat het niet anders kan. Zoals bv in het weekend.

Groetjes Nova

Hoi,

Mijn verzekering vergoed alle kosten als je in het ziekenhuis wilt bevallen? je moet dan wel uitgebreid aanvullend verzekerd zijn,
Dit is bij het www.vgz.nl
klik op vergoedingen en ga naar het onderdeel kraamzorg.

Ik had er zelf voor gekozen om niet thuis te bevallen maar in het ziekenhuis. maar door omstandigheden had ik geen keus en moest ik wel in het ziekenhuis bevallen.
Als je aanvullend verzekerd bent [uitgebreid] vergoed het vgz alle kosten die je hebt tijdens en na de bevalling, ook je kraamzorg volledig.

groetjes monique
mama van Isa 12/9/2005

http://www.vgz.nl/bbcm/files/kraamzorg.pdf

hier heb je de link voor uitleg van de vergoedingen

groetjes monique

Het kan aan mij liggen maar er staat toch duidelijk bij dat het om een medische indicatie moet gaan?

Er wordt niet gesproken over een bevalling zonder medische indicatie dus volgens mij begrijp je het verkeerd.

groetjes Nova

Hoi,
Wat je bij de eerste pagina leest gaat het over basisziekenfondsverzekering en standaardpakketten, daar word een eigenbijdrage gevragen bij geen medische indicatie op pagina 2 worden de wijzigingengemeld die betrekking hebben tot de uitgebreide aanvullende paketten, dus niet de standaardverzekeringen hierbij staat vermeld dat gebruik verloskamer volledig word vergoed alleen in combinatie met aanvullend

monique

Allereerst is het de vraag of je er echt zoveel op achteruit gaat.

Ten eerste hoef je de   werknemersbijdrage van 1,25 % over je salaris niet meer te betalen. Dit was een nettobedrag die ingehouden werd op je salaris.

Ten tweede gata het werkgeversdeel van 6,75% naar 6,5 %.

Voorheen betaalde je wergever dit en jij betaalde over dat bedrag belasting. Nu betaal je zelf via je werkgever dat bedrag, maar wordt dat door diezelfde werkgever wederom brutovergoed.

Je betaalt nu dus niet over de  6,75% belasting, maar over de 6,5 %.

Veel mensen kijken alleen naar wat ze voorheen aan de ziektekostenverzekeraar betaalde en kijken niet naar de bedragen die via het salaris betaald werden. Maar die moet je wel meerekenen. Want eigenlijk is er voor veel mensen een verschuiving geweest van via salaris betalen naar zelf betalen. Nu worden vaak appeltjes met peren vergeleken. En echt het is allebei heerlijk fruit, maar niet hetzelfde.

Jijz egt 116 euro te gaan betalen. Kijk eens bij cz. Ik heb voor 118 euro de top verzekering (wordt ook een bevalling op niet medische indicatie in het ziekenhuis vergoed) en een aanvullend tandverzekering.

Voor mij in deze verzekering ook belangrijk onbeperkt fysiotherapie en een behoorlijke vergoeding op glazen en lenzen (200 euro per 2 jaar, zonder dat dit afhankelijk is van de sterkte)

Succes met zoeken.

Miep

Terug
Bovenaan