Verhaal

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

eventjes tijd voordat ik naar bedje ga.
Hierbij mijn verhaal.

Afgelopen donderdag werd ik ingeleid.
Dus om 8 uur was ik paraat en werd ik eerst aan de ctg gelegd. Voordat ik lag en geinstalleerd was, was het 830. Dus kopje thee en liggen maar. Rond half 10 (was erg druk) kwam al mn personeel van die dag (hahaha). En de co-ass ging een infuus aanbrengen (wat ik enorm eng vond). Dat ging helaas niet zo makkelijk, ben kennelijk niet zo makkelijk te prikken. Na ongeveer 20 minuten zat alles, en zonder erge pijn!!! Vervolgens even een inwendig onderzoek, vliezen breken (bleh) en elektrode plaatsen (geen prettig gevoel). En toen van start. Het was toen ongeveer 1020. Langzaam aan kwamen inderdaad de weeen en ik heb ze zonder problemen op kunnen vangen. Tot twee keer toe werd infuus verhoogd en werden ze dus ook een stuk heftiger. Om die reden ben ik van bed gekropen (met alle draden ed) zodat ik wat meer kon bewegen. Om1145 kwamen ze even kijken hoe ver ik was, nou 3cm, dus gaat goede kant op. Wat ik wilde eten (had nl honger), ach een beschuitje met hagelslag. Dat zou geregeld worden. Om half 1 werd het toch wat erg heftig en ben ik met moeite onder de douche gekomen (lees: alle draden afkoppelen, kleding uittrekken met infuus aan arm hahahahahahah), daar aangekomen, lekker onder warme douche gestaan, maar na 10 minuten werd alles erg pijnlijk en leken er persweeen te komen, maar dat vond ik zelfs een beetje te snel, dus nog wat van het warme water genoten. Niet lang meer, want ik kon niet meer. Dus met hulp weer in de kleren en verpleging gebeld. De weeen kwamen om de 30 sec en daar zaten ook persweeen tussen. Dus ik moest op bed liggen. Had ik al bijna 10 cm, alleen nog een randje. Iedereen moest dus snel komen en randje moest worden weg gemasseerd (1330) Toen de meeste er waren moch ik eindelijk persen, en in een vloek en een zucht is Loeke geboren. Er is toen een Gyn uit de koffiekamer gehaald die even in haar vrije tijd langs kwam, zij moest kijken hoe nr twee lag. Nou dus in stuit en nog wat te hoog. Dus wachten dat ze zou zakken. Niet leuk met zulke weeen, maar oke. Toen was dienstdoende gyn weer aanwezig en daar mocht ik weer. Op het moment dat ze de vliezen wilden gaan breken kreeg ik enorme persweeen. Terwijl het kontje al naar buiten kwam, knapten de vliezen. Wat een plons en een zooi, en in 1 wee kwam Chrisje. Eindelijk rust!!!
Omdat Chrisje een laag glucose gehalte had, moest ze naar een andere afdeling.
Maar om 4 uur lag ik op kamer en kreeg ik alsnog mijn beschuitje (maar nu met muisjes hahaha) oeps vergeten!!!! Infuus moest nog wel leeg (vocht en ander middel) dus die werd lekker hoog gezet, fijn dat soort naweeen!!!
Verder nu alles goed!! En lekker thuis.
Had nl ook een hele gezellige kamer (not!)
Zo dit was mijn verhaal, hoop dat er meerdere mogen volgen, ben erg benieuwd!

Groetjes Bertine

Hey Bertine,

Wat leuk om je verhaal zo te kunnen lezen! Lief dat je dat voor ons uit de doeken hebt gedaan. Zo te horen ging het snel en was het ook best heftig. De beschuit met muisjes was welverdiend!!

Bevallen is volgens mij sowieso al niet niks, en jij hebt er gewoon in een keer twee op de wereld gezet, petje af.

Hoop dat je een hele fijne en ongetwijfeld bijzondere periode tegemoet gaat.

Liefs, lotte

Hei Bertine,

Ontzettend leuk om jouw bevallingsverhaal  te lezen. Erg boeiend.  En zoals Lotte al schreef, jij hebt er 2 op de wereld gezet... TOPPIE
Ik wens je  een prachtige tijd  met je meiden.

Liefs, Annette    

He Bertine,
petje af voor jou meid.
en ik vind dat je het nog snel gedaan hebt ook.
bij mijn eerste ben ik van zondagmiddag tot dinsdagavond bezig geweest en werd het uiteindelijk nog een keizersnede.
en jij hebt er twee op de normale manier op de wereld gezet.
dat vind ik heel bijzonder.
geniet er maar lekker van.
gr lisette

he Bertine,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Het douche gebeuren klonk mij   erg bekend in de oren van mijn bevalling 2 jaar geleden. Ik stond ook net met veel  moeite onder de douche toen ik persweeen kreeg. Dit zou niet mogelijk moeten zijn want dan was ik in 15 minuten van 4 naar 10 cm gegaan, maar was dus wel het geval.
Fijn dat het allemaal best snel en voorspoedig is gegaan. En dat je natuurlijk 2 gezonde meiden hebt. En inderdaad wat de andere dames ook al zeiden, jij moest het 2 keer doen...petje af hoor.
En nu lekker genieten.

Groetjes Sabine

wow,

dat vind ik ook een heel leuk verhaal om te lezen.
Proficiat seg!!!! Dat heb jij goed gedaan als ik het zo lees.
geniet maar van je twee kleintjes!!!

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan