verhaaltje voor slapengaan??

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik vroeg mij even af hoe jullie je kleintjes naar bed brengen?? Ik leg Justin in zijn bedje en zing dan nog een liedje voor hem. Wanneer begin je met een verhaaltje voor te lezen?? Hij is nu 7.5 maand en ik weet niet of hij het al snapt?? Ik vind dat ik zo snel weer weg ben nadat ik hem in bed heb gedaan...mischien mijn gevoel, maar ja. Zon liedje is natuurlijk zo snel afgelopen.. Hoe doen jullie dit?? lezen jullie wel voor of hebben jullie ander ritueel?? Om alleen maar naast hem te zitten, vind ik ook niks.

Liefs sweety

hoi sweety,
als je wilt voorlezen, kun je daar al vroeg mee beginnen hoor! Wij lezen jaap al maanden voor (hij is nu 10mnd). In t begin was het boekje interessanter om in mond te nemen of weg te gooien, maar nu kan hij er echt voor gaan zitten en wachten tot je begint te lezen. Weet niet of hji t snapt, maar voorlezen (en ook zingen) is erg goed voor de taalontwikkeling van je kindje. En ik vind t een erg egzellig moment samen, lekker met jaap op schoot op de bank.
Wij lezen niet voor voor t slapen gaan, maar gewoon op de dag een paar keer. En wij zingen een slaapliedje dat mijn ouders vroeger bij mij en mijn zussen  ook zongen voor t naar bed gaan. Gewoon omdat we t leuk vinden en omdat je er dan een ritueel van maakt.
Veel voorleesplezier en voor justin: veel luister- en kijkplezier!!
Groetjes mira

Hoi sweety, wij lezen al maanden voor, eigenlijk eerst om een vast ritueel te hebben en idd om ook samen iets leuks te doen. Hij luisterde aandachtig naar wat ik aan het "vertellen" had, en nadien mocht hij het boekje even hebben.
Nu weet 'ie dat er een verhaaltje komt, en kijkt nu ook naar de plaatjes. Hij neemt het boekje nog steeds in de mond, maar dat komt door de tandjes die door komen :)
Wanneer je bezig bent, zul je zien en merken hoe leuk het is...

Groetjes, vonneg

's avonds na de laatste fles neem ik samen met Berend een Nijntje boekje door. Het enige moment van de dag dat hij rustig bij mij op schoot zit en ik aan mijn knuffelbehoefte met hem toe kom. Heerlijk knus. Ik zou niet meer zonder kunnen!

Terug
Bovenaan