Verhalen/ ervaringen medewerkers KDV

<p>Hallo, </p><p>Sinds gisteren gaat onze zoon van 5 maanden, 3 dagen in de week, naar de creche. Opzich ging zijn eerste dag goed. Slapen was wat onrustiger, maar we hebben niks te klagen. Wel blijf ik me afvragen of ik hier wel goed aan doe. Krijgt hij echt de aandacht die nodig is? <br />Ik wil me hier toch meer in verdiepen zodat ik mijn twijfels weg kan nemen. </p><p>ik hoor graag verhalen/ ervaringen Van KDV medewerkers hoe zij te werk gaan, of ze een band met de kindjes voelen. En op wat voor manier de kindjes aandacht krijgen. <br /><br /></p><p>natuurlijk zijn verhalen van ouders ook welkom. </p>

Goedemorgen! 
Ik heb jaren op een dagverblijf gewerkt en ben op dit moment gastouder. 
Toevallig had ik het hier met z'n man over van de week. (nav een programma waar een vrouw 50 kinderen had geadopteerd) hij zei hoe kan je nou een band hebben met al die kinderen...
Mijn antwoord: op het laatste dagverblijf waar ik werkte hadden we 16 kids in een verticale groep. Dat zijn dus gemiddeld 40 of meer kinderen die je in een week ziet. Maar al die 40 kinderen ken je, weet wat ze nodig hebben, wat ze wel of niet leuk vinden, speciale behoeftes en heb je een band mee. De een vind je leuker dan de ander, maar daar handel je niet naar. De aandacht is natuurlijk een stuk minder dan thuis. Dat kan ook niet anders met zoveel kinderen.
Nu als gastouder heb ik een hele andere band met de kinderen. Het zijn dan ook minder kinderen tegelijk dus meer ruimte om een hechte band op te bouwen. Maar je hebt ouders zat die dat juist niet willen.

Hoi,
Onze dochter gaat 1 x per week naar het kdv.
Ik zou haar er zo 5 dagen brengen, zo leuk vindt ze het.

Als baby zijnde is het wellicht ook wat anders maar ik heb nooit gemerkt dat ze te kort gedaan werd. Het is nu ze 1,5 is wel een stuk makkelijker voor haar ook.
Elke foto die ik kreeg al vanaf het begin staat ze lachend of spelend op.
Als ik haar nu ga halen dan is ze zo druk aan het spelen dat ze mij niet eens ziet. Ziet ze me wel dan komt ze me begroeten en rent weer snel weg om verder te spelen.
Soms is het sochtends even huilen maar dat is de leeftijd.
Ze heeft 2 vaste leidsters en die zijn erg lief voor haar, kunnen haar ook goed troosten en kennen haar door en door.
Ze doen trouwens ook echt veel dingen met de kindjes. In een kring muziek maken, tekenen, verven, lezen, naar buiten gaan, spelen met sop, spelen met brooddeeg en noem maar op. Alles om de ontwikkeling te stimuleren.
Ze was toen ze net ging ook wel wat onrustig savonds maar dat kwam door alle indrukken. Dit gaat snel beter! Momenteel slaapt ze op het kdv ook beter dan thuis haha.
Met andere woorden, ik ben super tevreden over het kdv waar zij zit en ze heeft het zo naar haar zin met andere kindjes.
Mijn mening daarom is om hem lekker te laten gaan en je zult zien dat hij het geweldig gaat vinden. Als je ergens mee zit, laat dit dan weten. Ik heb dat ook gedaan omdat ik bang was dat ze aan haar lot werd overgelaten. Vraag hoe de dag eruit ziet en wat ze gedaan hebben.

Terug
Bovenaan