verhalen van andere zwangere maken me onzeker help!!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Heb een groot probleem hoor elke keer verhalen die ik niet horen wil van mijn omgeving!!!
Het maakt me erg onzeker en wordt er ook bang van!!
Hebben jullie dat ook en hoe gaan jullie daar mee om???
Ben echt niet gauw bang, maar nu wel dus!!!
Ben vandaag 9 weken zwanger van ons eerste kindje en moet pas 8 mei naar de frauenarzt (verloskundige)!!!
Wordt zo moe van al het peikeren en onzeker zijn!!!
Hopelijk kunnen jullie me hier vanaf helpen. Wat een drama ben ik toch!!!

Groetjes Sandy

Hoi!

Probeer je er niks van aan te trekken!!
Iedere zwangerschap is anders,en als het bij iemand anders
niet lekker heeft gegaan wil dat niet zeggen dat dat bij jou ook
gebeurd he!!
Je bent pas net zwanger en je moet nog een tijdje,probeer
er gewoon van te genieten en maak je niet druk!!
Tuurlijk zijn er wel eens onzekerheden dat heb ik ook,maar
al die verhalen van andere daar heb ik me nooit wat van aan
getrokken,dan heb je nogal wat te doen zeg!!

Kop op en geniet ervan meid!!!
Succes ermee

Groetjes Maaike 36wk en 2 dg

Hai Sandy,

Tja... Klinkt misschien een beetje als mosterd na de maaltijd maar waarom heb je het dan ook al zo vroeg aan iedereen verteld? Dat had je een hoop enge zorgelijke verhalen uit je omgeving gescheeld! Ik heb hier dus helemaal geen last van gehad omdat ik het pas met 15 weken aan mijn omgeving heb laten weten. Niemand die dus kon zeggen de eerste 12 weken zijn het risicovolst. Ik heb er ook bewust voor gekozen om pas na de eerste echo me bij het forum aan te melden omdat ik me anders alleen maar liep op te vreten.
Ik denk dat je nu maar het beste tegen iedereen kan zeggen dat ze gewoon hun mond moeten houden omdat het je enorm onzeker maakt. Een beetje kwaad worden kan echt geen kwaad, lijkt me zo. Het is ook niet erg aardig van je omgeveing dat ze het telkens over doemscenarios hebben.

groetjes,
Wietske

He Sandy (zo was het toch?), Gefeliciteerd hoor! Laat jezelf niet gek maken. Ik heb in het begin ook veel te veel op het forum zitten snuffelen van de maand waar ik uitgerekend ben en ik werd er echt angstig van (terwijl ik uit mezelf erg nuchter ben). De eerste maanden kan er het meest misgaan, maar je moet onthouden dat er nog steeds 10x meer goed gaat dan fout! En ik wil absoluut niemand hier voor z'n hoofd stoten (ik zit hier zelf immers ook) maar het zijn vaak de onzekere en bange mensen die het hardst roepen. Ik liep mezelf dus op een gegeven moment ook helemaal gek te maken met al die miskramen en bloedinkjes. Ik heb op een gegeven moment bewust wat meer afstand genomen en ging weer actief lezen toen iedereen een beetje z'n 13 weken voorbij was en een echo gehad had. Dat advies van WiepWiep is helemaal zo slecht nog niet hoor. Ga pas actief luisteren naar anderen als je zelf sterk in je schoenen staat. Meestal gaat alles namelijk wel goed!
Sterkte ermee, en geniet ervan!! (Lekker wel de 40-weken kalenders lezen wat er allemaal in je buik gebeurt! Daar wordt je blij van!)
Liefs Phira

Hoi Sandy,

Ik herken het wel hoor, en het lijkt wel of je als je zwanger bent opeens veel meer van die verhalen hoort als anders. Ik zou toch proberen te genieten van je zwangerschap, elke zwangerschap is anders en je druk maken om wat er eventueel zou kunnen gebeuren heeft echt geen zin. Ik weet dat dit makkelijk klinkt, maar dat is het niet. Maar je kunt toch niks aan je situatie veranderen. (ik spreek uit ervaring, heb 2x een miskraam gehad).
Je zorgen maken maakt het alleen maar moeilijk voor jezelf. Kop op, geniet ervan, voor je het weet is je baby er, 9 maanden zijn echt zo voorbij!

Liefs Annemarie (22 weken+2 dagen zwanger van de derde)

Hallo allemaal,
Ja zit weer op de site!!!
Bedankt voor jullie reacties daar kan ik wat mee!!!
Heb het nog niet aan mensen in mijn omgeving verteld, maar die verhalen worden bij verjaardagen enzvoort verteld. Die mensen hebben dus geen idee wat er bij mij speelt!!!
Ga me wat aantrekken wat jullie allemaal hebben gemaild oké!!!
Ga nu geen zorgen proberen te maken maar genieten!!!

Allemaal veel succes met jullie zwangerschap!!

Groetjes Sandy

Terug
Bovenaan