Verhogen van de weerstand, maar hoe?

Even een vraagje; mijn dochterje van 20 maanden is de laatste tijd steeds aan het rommelen met verkoudheid. De ene keer is het erger dan de andere, maar ze blijft hoesten en snotteren. Nu heb ik van VSM de Caltrivat tabletten gehaald om de weerstand te verhogen, maar die weigert ze te slikken. Vindt ze eerlijk gezegd ook niet handig, want ze moet dan  3 keer op een dag zo'n tabletje slikken. Beetje veel, zou handiger zijn als het druppels zijn ofzo.
Ik weet dat er ook iets van euchinaforce bestaat maar zag in de winkel dat dat pas vanaf 2 jaar gegeven mag worden.
Heeft iemand nog een tip? En dan bedoel ik niet gezond eten, meer naar buiten etc, want dat doen we al. Ik wil graag iets geven wat haar weerstand net een beetje extra ondersteund.

Hoi hoi,

Ik gebruik ook de Vitamine AD druppels van Davitamon.
Enne, kun je de tabletjes niet fijnmalen en door het drinken doen of op de boterham?
Sven is ook best vaak verkouden maar ja, dat hoort er ook een beetje bij denk ik maar. Hij gaat 3 dagen per week naar de kinderopvang en daar lopen ze zoveel op. Daar kan geen tabletje of druppeltje tegenop helaas.

Groetjes,
Maike

Hoi,
ik gebruik ook druppeltjes AD, verhoogt idd de weerstand. Daarnaast heb ik ook druppeltjes van VSM voor als ze verkouden is, het is een 7-daagse kuur, ik weet even niet hoe het heet, en het flesje ligt in de kamer van mn dochter en die ligt nu te slapen dus ik kan ff niet kijken, maar ik zal het later nog even voor je opzoeken,
groetjes van Sonja en beterschap voor je kleintje.

hoi

Wat betreft die strijd met tabletjes.. dat hadden we met Birgit ook. Ze krijgt nml elke avond kindival. We hebben we gewoon een klein feestje van gemaakt: OHHHH kijk eens wat lekker! mmmmmmm, en dan 2 tabletjes voorhouden dan pakt ze ze zelf en stopt ze in de mond en kijkt heel trots :) Goed zooo!!!

Nu is het al zo dat ze elke avond al naar het potje wijst en roept dah dah!! mmmmmm!!!

Hoi hoi,

ook hier worden er de Vitamine AD druppeltjes gegeven. Mss kun je dat eens proberen.
We sneu voor je kindje dar ze iedere x zo verkouden is.

Liefs Debby.

bedankt voor de vele reacties. Fijn dat dit zo'n actief forum is! Ze krijgt op het moment wel vitamine D druppels, maar ik wist niet dat davitamon ook AD druppels had. Goeie tip, ga straks meteen even bij de drogist langs!

De pilletjes heb ik nogmaals geprobeerd maar ze vertikt het echt. Denk dat druppels toch een betere oplossing zijn...

Nogmaals bedankt meiden en ik hoop dat ze straks wat minder verkouden is. Al hoort het er inderdaad wel bij met die kleintjes, maar iets minder mag ook wel, haha!

Terug
Bovenaan