Verhogen voeding?

De krampen zijn bijna verdwenen! We merken nu alleen dat de kleine van 3 weken en 2 dagen vaker komt. Als hij om 6:00 uur zijn fles heeft gehad, wil hij om 8:00 uur weer. Hij weegt nu circa 3.9 kilo en krijgt 6 voedingen van 90 cc. Ook na de voeding van 16:00 uur komt hij al om 18:00 uur. Daarna slaapt hij prima tot 21:30 uur.

Wie heeft er advies en wanneer mag je de voeding verhogen? We gebruiken overigens omneo voeding.

Hoi Hoi,

Ik zou even bellen met het cb, kan vast wel wachten tot morgenochtend en anders is het hier geloof ik zo dat je in t weekend ook kunt bellen...

Jasper is nu 5 weken, maar kreeg vanaf 3 weken  120 water en 4 schepjes en dan weer leeggooien tot 120 cc, 6x per dag. Hij was toen ook bijna 4 kilo. Ik had toen ook het idee dat ie niet genoeg kreeg. Toen we met 4 weken naar het cb gingen vond de arts dat we die 15 a 20 cc die we weggooiden gewoon konden geven. Dus nu krijgt ie 6x dgs 135 a 140 cc

Ik zou niet te snel starten met voeding voor hongerige baby's, mijn zoontje reageerde in eerste instantie goed, maar ging na ruim een week steeds  vaker spugen, niet veel maar wel vaak,  tot de volgende fles bleef hij  mondjes terug geven.  We gaven hem per ongeluk (in de nacht, beetje slaperig...) weer een fles met alleen gewone voeding en hij spuugde helemaal niet meer. Misschien toeval, maar we zijn nu 4 flessen verder en hij heeft gen druppel meer gespuugd. Misschien was het toch te zwaar voor hem???

succes!

grtjs Mick

Honger is honger, dus ik zou gewoon een iets grotere fles uitproberen, kan echt geen kwaad.
De behoefte verschilt toch per kindje. Ik weet nog dat mijn zoontje met 3 weken op 6-7 x 110-120 ml zat (afgekolfde borstvoeding), al was hij wel zwaarder toen ongeveer 4600 gram.

Trouwens heb ik hem al heel snel flesjes op verzoek gegeven en toen kwam het ook wel eens voor dat hij na 2 uur weer kwam, maar hij trok dat zelf altijd 'recht', op het einde van de dag kwam hij altijd weer op dezelfde hoeveelheid flessen uit. Hij kreeg dus om de 2-5 uur een fles. Dus na 2 uur weer komen wil niet altijd zeggen dat de voeding te weinig was...

Succes ermee! (en fijn dat krampjes zoveel beter zijn!)

Groetjes, Karin

Op de zijkant van een pak voeding staan hele mooie richtlijnen voor de hoeveelheid voeding, gebaseerd op het gewicht van je kindje.
Voor ons zoontje werkte dat altijd prima.

Dus als je denkt dat  je kindje behoefte  heeft aan meer voeding, even wegen (bijv. inloopspreekuur CB) en zo nodig meer voeding aanbieden.
Gewicht zegt hierbij meer als leeftijd.

Nutrilon Hypoallergene voeding  geeft als richtlijk
voor 3.5-4kg:   5 voedingen van 120 cc water + 4 schepjes = 135cc voeding
voor 4-5kg   :     5 voedingen van 150 cc water + 5 schepjes  = 165cc voeding

Succes!

hoi hoi,

mijn zoon heeft de eerste vijf maanden steeds een fles extra per etmaal gekregen als er op het pak stond aangegeven. Maar hij zit dan ook qua lengte (en gewicht) bovenin   de curve. Ik gaf hem gewoon als hij honger had. Heb me ook wel eens zorgen gemaakt of het niet teveel was, maar vlak nadat hij vijf maanden was is hij zelf gestopt met die extra fles. Nus is hij bijna zeven maanden, en drinkt hij ipv 4x200 maar 4x180! En meer krijg ik er ook echt niet in. Dus zou lekker aan zijn vraag voldoen, het komt vanzelf goed. Bij mijn dochter (dronk altijd minder als 'moest') kreeg ik op het cb te horen dat kindjes eigenlijk nooit te dik worden van voeding, maar van koek en snoep als ze wat ouder zijn.......

Het CB en hun zogenaamde adviezen moet je vooral met een korrel zout nemen. Mijn zoon werd met een geboortegewicht van 4170gr geboren, hij zat, toen hij 5 dagen oud was, al aan de 90cc per fles. Zijn lengte had hij ook mee, hij had gewoon meer nodig. Op het CB vonden ze dat ik niet te veel voeding moest geven. Tuurlijk, ik probeer wel het max aantal schepjes per etmaal aan te houden (want echt veel te veel is ook niet goed), maar als mijn kind honger heeft, heeft hij honger en krijgt hij dus gewoon te eten. Niet elke 2 / 2,5 uur natuurlijk, we   proberen 'm wel te sturen erin).

Nu is z'n schema als volgt:

7.00: 150cc / 5 schep
10.30: 150cc / 5 schep
14.30: 150cc / 5 schep
18.30: 180cc / 6 schep
22.00-22.15: 180cc / 7 schep

Hij slaapt sinds een dikke week door (vanwege die extra schep in de laatste fles.
Hij is nu bijna 9 weken, vorige week op het CB woog hij al 5700gr en is hij bijna 59cm lang. Stevig lang kereltje, en men was dik tevreden over hoe hij eruit zag (terwijl ik hen in de waan liet hoeveel voeding hij kreeg per etmaal).

Dus lekker die fles op gaan hogen, ik denk dat jouw kindje daar zeker aan toe is.

Bedankt! De kleine is vrijdag 4 weken en we zijn nu  naar de 110 gegaan, het maakt niet uit voor de nachten hoor, maar hij zit niet meer zijn handen op te eten na een flesvoeding!

Terug
Bovenaan