Verhoging bij 8/9 weken

<p>Goedemorgen, ik ben benieuwd naar jullie ervaring met verhoging bij je kleintje. Mijn dochter heeft al een tijdje verhoging en we zitten op de laatste dag van een kuur tegen blaasontsteking. Ze schommelt continue tussen de 37,2 en de 37,9. Zojuist zat ze weer op 37,8. Als ik de arts bel krijg ik steeds de volgende vragen: eet ze, plast ze, poept ze en is ze levendig. Op al die vragen kan ik met ja antwoorden. Waarop ik het advies krijg het weer aan te kijken. Wat ik me dus afvraag, kan het ook normaal zijn als je kindje structureel wat warmer is? Of zouden jullie doorvragen voor een second opinie.</p>
 
Nee dat hebben we dus echt al naar beneden gebracht. Ze zit nu in romper met korte mouwen en een broekje. Ze slaapt in hetzelfde met een lange mouwen shirtje erover onder een laken en een dekentje.
 
Ze is nog heel klein maar ik vind de temperatuur zeker niet zorgwekkend. Pas vanaf 38.0-38.5 heeft een kindje echt koorts.
37.2-37.9 is tamelijk normaal, al is 37.9 iéts aan de hoge kant. 
Ze kunnen niets doen voor je kleintje zolang ze gewoon goed blijft drinken, plassen en alert is. 
Mijn dochter is 4 maanden, heeft nu bronchitis. We zijn afgelopen weken 2x bij de SEH geweest omdat ze zeer weinig dronk (300cc per dag, normaal ruim 1 liter), koorts had (38.8) en veel spuugde en bloed ophoestte. Toch doen ze niks zolang ze nog íets plast, al is het maar 1 klein plasluiertje op een dag (dat was hier dus echt zo!) 
Ze kunnen je kindje opnemen in het ziekenhuis en dan krijgt ze een infuus/sonde voeding, maar dat doen ze echt niet zomaar. Zelfs mijn dochter kwam daarvoor niet in aanmerking, hoe ziek ze ook is. 
Dus hou vooral in de gaten dat de temperatuur niet ver boven de 38.0-38.5 uit komt. Dan is je kindje wel echt ziekjes en moet je langs de SEH. Kindjes onder de 3 maanden mogen nog geen koorts hebben!! 
Sterkte, hopelijk valt het mee!
 
CvB jeetje wat naar van jullie kindje! Hopen dat de bronchitis en koorts snel verdwijnen.
Het is fijn te kunnen sparren met andere ouders! Bedankt! 


 
 
Onze kleine man zat in de eerste weken van zn leventje altijd netjes met zn temp, altijd tussen de 37,0 en 37,3 Maar sinds dat hij een maand of 4 is en zijn eerste echte verkoudheid kreeg heeft hij elke avond verhoging. 'S ochtends heeft hij gewoon een normale temperatuur. Maar savonds gaat hij naar bed tussen de 37,7 en 38,0 . Dit is al een maand of 3 nu. Heb hem in die periode 3x per dag getempt. Paar keer bij de huisarts geweest, die wist het ook niet meer en stuurde me dus door naar een kinderarts.. die zegt precies het zelfde als hier boven. Plassen, poepen, eten, drinken, levendig? Niks aan de hand en stoppen met temperaturen. Het kan zijn dat hij non stop antistoffen aan het aanmaken is of dat het gewoon bij hem hoort. 
Maar blijf het wel goed in de gaten houden want jullie meisje is echt nog te klein voor echte koorts.. 
 
Terug
Bovenaan