Verhoging/koorts...

Hallo allemaal

Julian is nu 5,5 maand en heeft sinds woensdag verhoging. Zijn temperatuur kwam niet onder de 38.
Hij bleef wel altijd vrolijk en er was niet aan hem te merken.
Donderdagnacht sliep hij nauwelijks, veel huilen.
Vrijdag werden we door het kinderdagverblijf gebeld dat het niet ging, hij had koorts en huilde veel. Ze dachten ook dat ie spruw had, omdat ie witte aanslag in zijn mond had.
Die witte aanslag had ie al een week, maar ging steeds weer weg. Spruw gaat niet zomaar weg, lijkt me.
Daarnaast heb ik niets op mijn tepels...
Vrijdagmiddag toch maar even naar de huisarts gegaan ivm het weekend voor de deur. En omdat ie zichzelf niet was. Erg veel huilen, niet willen slapen.
De huisarts kon niets aan hem zien, keel en oren waren goed, buik was goed en hij gaf aan dat er geen spruw is te zien.
Ik moest hem een zetpil geven, zodat ie even goed kon slapen en hij kon uitzieken.
Dat dus gedaan, maar ondanks de zetpillen, ging de verhoging niet weg.
Het weekend was ook moeilijk. Julian wilde niet slapen, of in ieder geval niet langer dan 2 uurtjes. Hij werd daarna krijsend wakker en was niet te troosten.
Hij drinkt nu ook wat minder, eerder altijd 2 borsten, nu maar eentje.
Ik heb vanmorgen maar weer de huisarts gebeld en we moeten vanmiddag weer teurgkomen.
Ik vraag me nu echt af wat er aan de hand is. We dachten zelf misschien aan tandjes, hoewel er niets is te zien.

Iemand een idee of dit ook al eens meegemaakt?

Zou het hel misschien een griepje kunnen zijn? Het heerst wel. Ook daarom kan dieanders reageren dan normaal...
Van tandjes krijgt ie meestal niet zo'n hoge verhoging en van spruw al helemaal niet. Als je het weg kan halen met je vinger dan is het geen spruw, spruw kan je niet weg halen maar gaat alleen weg met een antibiotica zalf... Geloof me mijn kleine man ws een paar dagen oud toen hij het had en het doet pijn maar geeft geen verhoging...
Sterkte...

Ja, Julian heeft een aantal weken geleden wel echt spruw gehad en heeft daar ook Daktarinzalf voor gekregen. Was binnen 3 dagen ook weer weg daardoor. Het was alleen niet zo hevig, denk ik, want ik had zelf niets aan mijn tepels, en dat zou wel zo moeten zijn volgens mij. En inderdaad, ik wist dat je van spruw geen koorts krijgt. Wel raar dat ze op het kdv zeiden dat het allemaal door spruw komt...
Een griepje nu zou kunnen, maar hij is verder niet verkouden en ook geen diarree ofzo.
Maar even afwachten wat de huisarts straks zegt, want hij wilde Julian wel even zien. Van mij hoefde het niet zo, want ik maak me geen zorgen, maar beter het zekere voor het onzekere.

nee hier niet echt meegemaakt alleen na de spuiten wat verhoging. Is Julian intussen opgeknapt? Of weet je in elk geval wat het is?
good luck!

Nou, huisarts kon weer niets vinden. Toen we er waren had ie 37.7. Alles nagekeken, hij kon niets vinden.
Ik vroeg of het de tandjes konden zijn, hij zei van van niet.
Hij dacht dat het een griepje was en dat hij het ergste nu wel had gehad.
Wel bleek ie toch spruw te hebben, dus ben wel weer met de daktarinzalf bezig (hoewel ik nu al niets meer zie in zijn mondje en ikzelf heb ook niets aan mijn tepels...)
Nog geen uur later werd hij weer warm. Weer getempt: 38.9...
Weer een zetpil gegeven.
Gisteravond en vanmorgen geen koorts meer en heb het ook niet meer gemeten.
Wel weer de hele nacht met hem bezig geweest. Huilen, dan weer een uurtje slapen, dan weer huilen...
Ik heb toch maar dentinox voor doorkomende tandjes gekocht, kan het altijd ff proberen.
Hij kauwt namelijk overal op, heeft steeds verhoging, kwijlt als een malle en heeft luieruitslag. Typische kenmerken lijkt me...

Verder toch nog ff op internet gekeken, omdat hij ineens zo slecht slaapt, terwijl hij al vanaf 3 weken doorslaapt. En toen las ik iets over de 26 weken sprong. Baby's krijgen rond deze tijd een ontwikkelingssprong, worden ongeduldig, huilen meer, slapen slechter en drinken meer of juist minder. Ook allemaal kenmerken die Julian heeft.

Kortom, het kan dus van alles zijn.
Ik maak me er niet druk om en laat me leiden door Julian, ik doe gewoon wat mij goed lijkt voor hem.
Dus ''s nachts geen gevechten met slapen enzo, maar gewoon er ff met hem uit. Of hij ligt bij ons in bed met een knuffel te spelen.
Ik ga er maar van uit dat het of een griepje is, of tandjes of inderdaad een fase. Dan komt het hoe dan ook een keer goed!

Terug
Bovenaan