verhoging??

Hallo dames,

Even een kleine vraag.

Ik had begrepen dat een baby een temperatuur behoort te hebben tussen de 36.5 en 37.5.

Mijn kleine heeft vaak een temperatuur tussen de 37.5 en 38. Hij is 5 en een halve maand. Hij eet goed en is heeeeel bewegelijk.

Moet ik mij zorgen maken? Omdat ik bang ben dat het niet goed is ga ik hem steeds vaker temperaturen. En je begrijpt daar zit hij echt niet op te wachten.

Kan het komen omdat hij zo bewegelijk is? Of omdat hij misschien tandjes gaat krijgen?? Iemand anders die dit herkent?

Thanks!!!
 
Hallo,

Zolang je niets aan je zoontje merkt, hoef je 'm niet te tempen. Ik deed dat ook wel regelmatig toen mijn dochtertje kleiner was, maar mijn huisarts zei toen dat ik absoluut niet hoef te tempen als daar geen aanleiding voor is.
Je maakt je dan alleen maar ongerust voor iets wat er eigenlijk helemaal niet is.
De temperatuur is nooit constant namelijk. Het ligt er aan wat voor kleding je kindje op dat moment aanhad, of het erg beweeglijk is, of het net geslapen heeft enz.

Dus je kunt beter gaan tempen als je merkt dat je zoontje minder beweeglijk is en je het gevoel hebt dat ie ziekjes is.

Succes!
 
Onze zoon had als baby juist vaak een heel lage temperatuur. normaal 36.0 en 's nachts werd hij vaak wakker omdat hij het koud had, dan was zijn temperatuur 35 graden.
 
Een eventueel doorkomend tandje kan gepaard gaan met een beetje verhoging of koorts. Mijn zoontje werd ook wel wat verkouden en kreeg soms ook last van zijn keel. Het was bij hem een combinatie van alles: doorkomende tandjes en een licht griepje.
Maar zoals je het beschrijft valt dit reuze mee. Een kind heeft pas echt koorts als er sprake is van 38,5 of hoger. Wij als volwassenen voelen ons al veel beroerder bij een temp van 38,0.
Houd het gewoon in de gaten. Maar op dit moment zou ik me nog geen zorgen maken.

Groetjes Marieke
 
nee ik zou me ook niet echt zorgen maken hoor, ieder heeft een betje een verschillende temp, en hij blijkbaar ietsje hoger...of net wat je zegt, mischien wel doorkomende tandjes!!
 
hoi

het is nog al een verschil 37.5 of 38 maar jij zegt daar tussen dus ongeveer 37.7 dat is geen koorts maar verhoging maar 38 is wel koorts.
vraag het een aan het cb?

groetjes monique
 
Hoi,
ik zou het voor je eigen gemoedsrust gewoon even aan je huisarts of cb vragen. Ik ben met Jamey een paar weken geleden snachts naar de huisartsenpost geweest. Hij had overdag 38,5 en snachts was het dus opgelopen tot 39,8. De dienstdoende arts gaf aan dat babies / kinderen vaak hoge koorts kunnen hebben, tot 40 is het "normaal" (tenzij er natuurlijk andere klachten bijkomen),en dat deze hoge koorts 2 x 3 dagen mag duren.
Ik heb Jamey ook wel eens getemperatuurd omdat ik vond dat hij warm aanvoelde en hij was altijd nog 37,5. Ik zou hem echt niet vaak temperaturen, je voelt echt wel aan z'n lijfje of er koorts is. En toen Jamey zo'n hoge koorts had kreunde hij wat en keek heel lodderig uit z'n ogen, helemaal niet levendig zoals normaal. Je leert je kleintje elke dag weer beter kennen.
Succes ermee!

Taatje, mama van Jamey (26-9)
 
Terug
Bovenaan