Verhoogd HCG maar niet zwanger?

<p>Hoi meiden </p><p> </p><p>Ik word gek van onzekerheid en ik hoop dat iemand mij kan helpen. </p><p>Ik heb vorige maand een vroege miskraam gehad met vijf weken. Deze voelde ik aankomen omdat het hcg zakte en ik negatief ging testen. Ik heb toen voor mijn miskraam bij de huisarts hcg op 2,3 geprikt. </p><p> </p><p>Nu zes weken later heb ik nog niet ongesteld en had ik ruim twee weken geleden een eisprong. Ik test nu al dagen met een heel licht streepje smorgens en dat streepje word wel iets donkerder maar nog niet zo donker als ik zou willen. </p><p> </p><p>Omdat ik van mijn onzekerheid af wilde heb ik de huisarts gevraagd om hcg te prikken en nu prikte ik op 15 dus zeker verhoogd ook hoge dan voor mijn miskraam maar volgens mijn huisarts te laag om zwanger te zijn dus hij zegt dat ik niet zwanger ben. </p><p>Maae hcg verhoogd nooit zonder zwangerschap? Betekend dit dan dat ik weer miskraam ga krijgen? Of kan het zijn dat ik toch zwanger ben en mijn hcg moeilijk op gang komt?;</p><p> </p>
 
Mijn hcg bleef ook stijgen echter was er niets te zien op de echo bleek buitebaarmoedelijk te zijn ik zou wel oppassen en er goed naar laten kijken
 
Volgens mij kan het met hcg 15 echt nog wel goed gaan komen, het begint altijd laag. Maar dan zou het wel vrij snel moeten gaan stijgen. Als het niet goed stijgt (elke 2-3 dagen verdubbelt in het begin) maar wel blijft stijgen dan zou er inderdaad rekening gehouden moeten worden met ofwel nog iets van restweefsel van je vorige miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik zou eens vragen of je het over een paar dagen nog eens kan laten prikken en goed opletten of je symptomen voelt van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en tijdig alarm slaan als je vermoed dat zoiets misschien speelt. Uiteraard kan het ook helaas weer een vroege miskraam worden. 

Overigens: zowel bij mijn zoontje als mijn huidige zwangerschap als bij de miskraam die ik ertussenin heb gehad duurde het bij mij meer dan een week om van het allerlichtste tuurstreepje naar een testlijn te gaan die net zo donker was als de controlelijn en sommige dagen leek er amper verschil tussen de lijntjes te zijn. Dus soms moet je daar ook een beetje geduld voor hebben, sommige vrouwen hebben meteen knallers, bij anderen loopt het gewoon wat langzamer op. Misschien behoor jij ook bij die laatste groep.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid wat er aan de hand is en een goede zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan