Verhoogd risico zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk

<p>Hallo dames,</p><p>maandag ben ik 13 weken zwanger van ons eerste kindje samen. </p><p>Alsof het allemaal nog niet spannend genoeg was kreeg ik vandaag van de vk (na overleg met de huisarts en gyneacoloog) het advies morgen te starten met elke dag 80mg aspirine in te nemen i.v.m een hoger risico op zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk. Tot 36 weken!</p><p>Dit naar aanleiding van mijn traag (niet) werkende schildklier en medicatie hiervoor. Uit voorzorg, beter voorkomen dan genezen zeiden ze.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>liefs x</p>

Ik heb Ascal (zo heet het medicijn namelijk) geslikt toen ik zwanger was van onze tweeling. Het is een bloedverdunner en kan geen kwaad. Ik heb geen hoge bloeddruk en geen zwangerschapsvergiftiging gehad. Of het door de Ascal komt weet ik niet, maar goed... Nogmaals, het kan geen kwaad. 

Hoi, 
Ik heb geen last van mn schildklier. Maar wel van hoge bloeddruk tijdens zwangerschap. 
Dit is relatief nieuw. Acetylsalicylzuur 1x daags 80 mg. Het is een lage dosering bloedverdunner. Zorgt ervoor dat navelstreng en placenta beter doorbloed blijft. Bij vrouwen met hoge bloeddruk kan die doorbloeding problemen geven. 
Dit is mn 2de zwangerschap. Net zoals de eerste keer schiet mn bloeddruk omhoog tijdens zwangerschap. Ik ben 1ste x met 38 wkn ingeleid wegens vergiftiging. 
Ik slik deze 2de x vanaf week 5 methyldopa en vanaf week 12 de acetylsalicylzuur erbij. Behalve dat ik sneller blauwe pleken heb geen last van. We gaan wel zien of t straks verschil maakt. ;-)
Ik hoop voor je dat je zwangerschap verder relatief rustig verloopt. Is allemaal al spannend genoeg. 

Grtjs nvn

Hi Minty, 
Het kan inderdaad geen kwaad en met de reden daarvoor jij het zou moeten slikken misschien beter het zekere voor het onzekere nemen? :) 
Ik had de indicatie ook vanwege niet westerse afkomst en heb het niet geslikt, geen PE gehad. 
Groet, Tannie 

Terug
Bovenaan