Verhoogde hartslag en zwanger?

Hoi,

Ik lees dat vanaf de 5de week je hartslag omhoog moet gaan.
Ik heb nu (in mijn 9de week) een hartslag van tussen de 70 en de 80.
Dat vind ik errug rustig en daardoor maak ik me ook een beetje zorgen.
Wie heeft dit ook> En kan het kwaad?

Yvonne
 
hoi hoi,

was even benieuwd of je je daarbij ook duizelig voelt en moe en slapjes?
Ik heb nl van mezelf al een lage bloeddruk en maak me er geen zorgen om, gewoon vaker wat eten en ik mag lekker aan de zoute drop etc. lekker zout eten is goed voor je , eet vooral waar je zin in hebt , maar in principe kan het geen kwaad, liever te laag dan te hoog.

Succes ermee
 
Hoi,

Duizelig eigenlijk maar heel af en toe.
Ik ben wel moe en kan me nergens toe zetten.
Verminderd concentratievermogen heb ik ook....
Hoop niet dat die 'lage' hartslag ernstig is?
 
wat heeft je huisarts erover gezegd? zei hij/zij dat het slecht was? ja het komt mij heel erg bekend voor ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook heel erg en nu wel iets minder...maar dat komt omdat ik nu gewoon eet waar ik zin in heb en dat is toevallig zoute drop..dat is goed ervoor..verder neem echt je rustperiodes als dat kan, slaap veel en eet regelmatig dan moet het echt beter gaan, een zwangerschap vergt gewoon veel van je...
hoop voor je dat het gauw beter is.

ik had trouwens rond de 90 of 100 en ik had toen een kerngezond kind!
nju heb ik rond de 110...dus ook lager dan de meeste vrouwen..
 
de hartslag van een zwangere vrouw kan omhoog gaan, immers het lichaam moet meer bloed rondpompen, dus het hart gaat harder werken.

Maar om je nou zorgen te gaan maken over een hartslag tussen de 70 en 80, lijkt me niet echt nodig.

Daarbij een hartslag eenmalig gemeten zegt helemaal niets, want wat is normaal je hartslag, veel lager, of was je nu gewoon heel relaxt etc. etc.

Enne volgens mij kun je beter een te lage hartslag hebben dan een te hoge, want dat is pas een belasting voor je hart. Een lage hartslag cq lage bloeddruk is alleen maar lastig door duizelingen etc.
 
Terug
Bovenaan