Verhoogde TSH waarde en IQ baby

Hoi allen, ik ben bijna 10 weken zwanger en uit de bloedtest blijkt dat mijn TSH waarde 3.36 uiu/ml is. Ik woon in het buitenland en door de gynaecoloog hier werd geadviseerd om de TSH over twee weken opnieuw te laten prikken omdat zij liever een waarde van <2.5 uiu/ml ziet in de zwangerschap. Nu maak ik me alleen veel zorgen, omdat ik heb gelezen dat een trage schildklier invloed kan hebben op de hersenontwikkeling van de baby en mogelijk kan leiden tot een verminderd IQ. Het eerste trimester is een belangrijk moment voor de hersenontwikkeling. Zou ik niet nu al met medicatie moeten starten? Heeft iemand hier misschien een vergelijkbare ervaring en/of advies? Heel erg bedankt!

Ter achtergrond: Tijdens mijn vorige zwangerschap (mijn zoon is nu 9 maanden) zat ik bij 28 weken op een TSH waarde van 4.3 mIU/l en een vrij T4 van 14. De verloskundige zei me toen geen zorgen te maken over deze waardes. Ik merk dat ik nu twijfel aan de kennis van de verloskundige en de gynaecoloog op dit vlak. Het voelt alsof ik toen al te ver over het randje van gangbaar zat.

Terug
Bovenaan