<p>Hoi hoi,</p><p>Onze dochter is 6 maanden en sinds deze week zijn we begonnen met aardappel/rijst/pasta bij de groenten te voegen. Binnenkort willen we ook graag vlees/vis gaan toevoegen. Maar nu vraag ik me een beetje af wat een goede verhouding is? Nu maak ik hapjes klaar waarvan 3/4 groenten is en 1/4 aardappel/rijst/pasta. Ik maak hapjes van 100gram maar ze eet ze vaak nog niet helemaal op, dat vinden we verder geen probleem, dat komt wel.</p><p>Hoe is bij jullie de verhouding? Ze is overigens gek op de fles, dus die is altijd wel leeg. Ons schema ziet er ongeveer als volgt uit:</p><p>ontbijt: fles 180/6</p><p>tussendoor: fruithapje zelf bereidt</p><p>lunch: boterham heel dun besmeerd en fles 180/6</p><p>rond 3/4 uur: fles 180/6</p><p>avondeten: groenten met wat aardappel/rijst/pasta</p><p>bedtijd: fles 180/6</p><p>mits ze zelf wakker wordt rond 23.00: flesje van 90.</p><p>Nu ik het schema getypt heb zie ik dat de fles van 3/4 best kort op het avond eten zit. Idee om deze iets minder te doen, zodat mogelijk het avondeten op gaat?</p>