Verhouding lengte en gewicht.

Mijn zoontje Dean is op 5 oktober geboren met een lengte van 53cm en een gewicht van 3615gram. Vorige week ben ik voor het eerst  met Dean naar het consultatiebureau geweest. Toen was hij 57cm en woog 5160gram. Hij zit dus bovenaan de groeicurve met beide metingen.

Ik vroeg me af hoe de verhoudingen bij jullie kindjes zijn.

Groetjes,

Nelly, mama van Dean.

Hoi,
Mijn dochter woog bij haar geboorte 3550 gr en was 48,5 cm. Toen we met 4 weken naar het CB moesten woog ze 3995 en was ze 51,5 cm vorige week in het ziekenhuis woog ze 4160 en was ze 53 cm, ze was toen 5 weken en 1 dag. Ik zou me er niet te druk over maken, de ene keer groeien ze harder en de volgende x weer wat minder.
Groetjes Rene

Ons kindje woog al 4320 gram (met 53 cm) bij z'n geboorte!!! Ik weet dus totaal niet wat ik moet verwachten en wat normaal is. Ik heb hem nu zelf op onze weegschaal gewogen en hij is nu (met 2 weken en 2 dagen) al 4800 gram! Volgens mij komt ie dus ruim boven de groeicurve uit. Maak me er wel een beetje zorgen om; ook met voeden weet ik niet goed hoeveel ik moet geven (flesvoeding). Hij krijgt meer dan 'normaal', maar dat is volgens kraamhulp en cons. bureau prima, omdat hij natuurlijk ook meer weegt. Maar toch word ik er een beetje onzeker van. Zijn er hier meer moeders die hiermee zitten?

Groetjes,
Kipling26

Hallo,

Ik ben vandaag met Demi naar het CB geweest, bij de geboorte woog ze 3550 gram en nu 4750 gram, ze is dus al veel gegroeit. Len9te was bij geboorte 50 cm en nu 54. Ze   kreeg nog steeds 8 voedingen per dag (borstvoeding) en moet nu terug naar 7, omdat ze waarschijnlijk toch iets teveel krijgt. Beter zoveel gegroeid dan te weinig zeg ik maar zo!!!

Groeten Mia en Demi
www.demibo.nl

Terug
Bovenaan