verhuizen... hoe wennen??

Eindelijk gaan we dan echt over naar ons nieuwe huis. Een jaar gewacht maar vandaag of morgen staat het te gebeuren. Tyche is al heel vaak in het nieuwe huis geweest enzo maar als ze er eenmaal echt woont is het misschien wel spannend. Vooral het slapen.
Tegenwoordig slaapt ze heel goed behalve de laatste 2 dagen. Zou ze het aan voelen komen??
Wat moet ik doen als ze in het nieuwe huis 's nachts gaat huilen??? Haar laten doen tot ze weer in slaap valt? (na effe gecheckt te hebben natuurlijk) of moet ik mijn meisje echt laten wennen aan haar nieuwe huis en kamer en haar troosten en 'steunen'?
Heeft iemand hier al een verhuizing met hun peuter meegemaakt?? Hoe is dat verlopen?
Heeft iemand tips??

Alvast bedankt. Groetjes Kirsten

Hoi Kirsten,

Dat het er dan tóch van gaat komen zeg! Gefeliciteerd met de verhuizing!

Wij zijn verhuisd naar ons huidige huis toen Gijs bijna 2 jaar werd. We hebben er niet al teveel drukte om gemaakt eigenlijk, hij is een paar keer mee geweest naar het nieuwe huis, we hebben laten zien waar zijn kamertje zou komen en op de dag van de verhuizing is hij 's ochtends bij een vriendin van mij geweest, heeft hij in zijn eigen kamertje geslapen (in het oude huis, in een campingbedje) aangezien ik daar met mijn moeder aan het schoonmaken was. Aan het einde van de dag is hij toen met mijn moeder naar het nieuwe huis gekomen waar hij zijn speelgoed zag staan, waar opa's en oma's waren én papa en mama en het was  meteen goed.

Wij hebben toen wel nog zijn ledikantje opgezet in de nieuwe kamer (dus nog geen nieuw bed), zijn vertrouwde knuffel en nachtlampje erbij en we hebben hem niet meer gehoord. Het leek of ie nooit ergens anders had gewoond.

Maar mocht het bij Tyche anders lopen: je hoort vast wel aan haar of ze angstig is en ik zou haar zeker gaan troosten. Overigens ben ik ervan overtuigd dat die peutertjes al heel veel begrijpen. Dus veel praten en uitleggen wat er gaat gebeuren, benadrukken dat het iets fijns is waar papa en mama ook erg blij van worden, laten merken dat het iets van het hele gezin is: zij zal zich dan vast op haar manier al snel vertrouwd voelen in haar nieuwe omgeving. En mocht dat de eerste nachten nog niet zo zijn: lekker troosten en vertellen dat ze in het nieuwe huis is, bij jullie en dat ze weer lekker mag gaan slapen.

Succes met de verhuizing en heel veel plezier in jullie nieuwe huis!
Groetjes
Susan

Hoi Kirsten,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Eindelijk maar toch...

Wat betreft het wennen voor Tyche...ik zou me er niet al te druk om maken.
Verhuis haar eigen bedje, beddegoed, knuffels etc. mee, dan komt het vast goed.

Als je al eens met haar op vakantie bent geweest, dan weet je een beetje hoe ze in een vreemde   omgeving slaapt.

Wij zijn met Julian een paar op vakantie geweest en het verbaast me steeds hoe makkelijk hij zich aanpast aan zijn nieuwe slaapomgeving. Voor die kleintjes geldt volgens mij: thuis is waar   papa en mama zijn. Dus laat gewoon merken dat je er bent dan komt het vast goed!

Veel woongenot gewenst!

Ellen mv Julian

Alvast hartstikke bedankt voor alle tips! Onze computer word ook zo ingepakt dus ik reageer maar effe vlug. Ben echt benieuwd hoe Tyche het gaat doen maar op vakantie gaat het inderdaad meestal ook wel goed dus we maken er maar het beste van. Ik moet me hier ook geen zorgen om maken en maar gewoon afwachten. Misschien valt het 100 procent mee.

Wij zijn Tyche ook aan het vertellen dat we gaan verhuizen enzo. Ze vind haar nieuwe kamer ook heel 'nooi' (=mooi). En als mensen vragen welke kleur haar kamer heeft zegt ze blauw. Terwijl ie roze met groen is haha.

Maar goed, al haar vertrouwde spulletjes gaan mee dus het zal wel goedkomen.

Ik ga vlug nog wat pakken en reageer als we een beetje op orde zijn weer. bedankt!

Groetjes Kirsten

Ik zou me er ook niet al te druk om maken, wel in eerste instantie haar eigen bedje neerzetten (dus niet ineens naar een nieuw bed) en dan moet het vast wel goed komen.

Lukas heeft laatst een tijdje bij opa en oma gelogeerd, ik allerlei doemsenarios bedacht maar niets is uitgekomen. Hij heeft prinsheerlijk geslapen in een ander bed en op een andere kamer.

Maar ik realiseer me net, dat je dit waarschijnlijk niet meer leest!

Hopelijk heb je een goede verhuizing gehad!

Terug
Bovenaan