verhuizen iemand tips of het zelfde mee gemaakt?

<p>Hallo Moeders.</p><p>Ik moet even van mij afschrijven.     Wij wonen op dit moment  in een huurhuis waar we ons scheel aan betalen. mijn man heeft een vaste baan en ik ben zzper thuis.</p><p>De laatse dagen hebben mijn man en ik erover om een huis in limburg te gaan kopen als ik een hypotheek krijg (zijn zus woont daar en zijn ouders verhuizen mee als wij gaan)</p><p>we willen graag een klus huis om het echt naar onze smaak en wensen te maken.</p><p>naar Limburg gaan we omday als we een huis kunnen kopen het alleen daar kan.</p><p>nu is mijn vraag er verhuizen 4 kinderen mee 11 / 7 / 2 / en babu verwacht den 2021 wordt nog geboren in de huurwoning.</p><p>als we gaan verhuizen wil ik geen zzper meer zijn omdat het finaceel zoveel schommelt en teveel zorgen mee brengt ga ik tijdelijk poesten en vanuit daar weer verder kijken.</p><p>nu is mijn vraag</p><p>de 2 kleintje gaan voor het 1 naar de opvang de 2 oudste naar school.</p><p>is verhuizen met 2 kids van 11 en 7 verstandig en hoe doen jullie dat met studiedagen en vrijdagen van school gaande kinderen als je moet werken?</p><p>ik heb dat nammelijk nog nooit gehad bij de oudtse 2.</p><p> </p><p>alle ervaringen en tips zijn welkom.</p><p> </p><p>groetjes een mama met veeel vragen en onzekerheid</p>
 
Ik ben vroeger een aantal keren verhuisd dus dat is prima te doen op die leeftijd van jullie kinderen. Betrek ze erbij en laat ze zelf ook dingen inpakken en uitpakken. Laat ze evt helpen met klussen. Het is wel het prettigst voor je kinderen als hun kamers als eerst af zijn als er veel geklust moet worden. Dan hebben ze iig een eigen plekje om zich terug te trekken, huiswerk te maken enz. 
Als jij werkt en je kinderen hebben een studiedag oid, zou je ze misschien naar je schoonouders of andere familie/vrienden kunnen brengen? Of als ze al een tijdje op hun nieuwe school zitten kunnen ze misschien wel een dagje bij een vriendje/vriendinnetje spelen waarvan de moeder wel thuis is.
Snap dat het spannend is, als het de eerste keer verhuizen met kinderen is. Maar geloof mij, vaak zijn kinderen eerder gewend aan hun nieuwe omgeving dan jezelf. 
 
ik heb daar alleen mijn schoonouders.
mijn schoonzusje werkt.
maar opa en oma gaan ook tegen de 70e aan.
en de schoolvakanties waar laar je ze dan?
 
Als je in loondienst werkt, heb je wel verlofdagen of soms de mogelijkheid om overuren te sparen waarmee je studiedagen van de kinderen kunt opvangen als je geen opvang kunt regelen. Of soms kun je bijv op een andere dag werken.. ligt beetje aan het type werk en hoe flexibel het is natuurlijk. Misschien maken je kinderen idd leuke vriendjes en kun je met een andere ouder uitwisselen dat je een keer voor elkaar opvangt bij een studiedag oid. 
 
Terug
Bovenaan