Verhuizen ja of nee?

Hoi lieve mama's!

Ik zit met het volgende.. We wonen op dit moment in eenn vrije sector huis en de kosten lopen behoorlijk op nu ik niet meer fulltime werk/wil werken waardoor het het verstandigst is om te kijken naar een koophuis. Ik ben nu 29wk en ik twijfel heeeeel erg of we het nog voor de bevalling moeten doen of niet.. We hebben al een aantal huizen gevonden waar we een bod op zouden willen doen en de opzegtermijn van ons huidig huurhuis is 1 maand. Dus op zich zou het misschien wel kunnenn als we alles heel goed plannen. Het punt is alleen dat ik nooit op mijn gemak kan zijn als alles niet tiptop in orde is. Dan loop ik maar te piekeren. Dus voor de bevalling nog het nieuwe huis op orde maken kijk ik ook niet zo heeeel erg naar uit. Ik benn nu ook best zwak, geef nog steeds erg veel over etc.. Na de bevalling kunnen we waarschijnlijk ook niet direct verhuizen.. Er moet toch wel wat tijd overheen tot ik en het kindje bijgekomen zijn van de bevalling.. Dus mijn vraag is eigenlijk of er hier mama's zijn die hier ervaring mee hebben? Of hen die mee willen denken, ook graag hoor!

Ow en nog even iets: ik hoor van iedereen, maar dan ook van iedereen (makelaars, bedrijfsartsen, familie, vrienden) dat mijn buik zo klein is voor iemand die al bijna 7 maanden zwanger is!!! Heb er genoeg van!!!!!! Heb zelfs de neiging om wat extra dingetjes te stoppen rondom mijn buik om het groter te laten lijken!! Erg he!? :( de baby zit op de groeicurve dingetje tussen de kleinste en gemiddelde kindjes, dus de groei is niet slecht geloof ik. Moet elke dag gekookte aardappelen eten van mn schoonfamilie omdat dat het kind meer zou laten groeien/aankomen :s kan naderhand geen a meer van aardappel uit spreken, begin ervan te walgen! ;( zo dit moest ik even kwijt..

Hoi, wij zijn op dit moment ons huis aan het verbouwen (grote verbouwing aan de benedenverdieping) en ben nu zelf 32 wk zwanger. We gaan vanaf aankomend weekend een aantal weken bij mijn schoonouders wonen omdat ze dan echt de muur gaan doorbreken. Tot nu toe heb ik nergens last van, alleen baal ik een beetje dat de babykamer nog steeds niet af is (te weining tijd). Maar goed, het scheelt wel dat ik weet dat boven verder alles hetzelfde blijft (badkamer, slaapkamer etc) en dat zijn de belangrijkste zaken voor die eerste weken. Dus als je een huis kunt vinden waar boven alles zo goed als klaar is dan zou ik niet wachten, na de bevalling wordt het alleen maar minder handig. En dan moet je er wel snel in kunnen natuurlijk. Lastige keuze hoor, succes!!!

De vraag bij een koopwoning is natuurlijk altijd hoe snel je erin kunt... sowieso heb je tijd nodig om je hypotheek te regelen, dus ik denk dat je al heel snel uitkomt op 2 maanden vanaf nu. En dan moet de verkoper er dan ook snel uit willen (en omdat veel verkopers nu eerst willen verkopen voordat ze zelf weer gaan kopen, kan de overdracht wel eens later zijn). Ik denk dat ik liever zou wachten, stress is wel het laatste wat je nu nodig hebt. Maar je zou wel bij de huizen die je hebt gezien kunnen vragen wanneer je erin zou kunnen, en bij de adviseur hoelang het regelen van een hypotheek duurt. Als het binnen een maand kan, is het nog wel te doen.

En die buik, tja... ik hoor ook vaak dat ik nog zo'n klein buikje heb. Maar goed, ik ben vrij lang en dus heeft mn baarmoeder meer ruimte in de lengte om te groeien. De grootte van je buik zegt helemaal niets over de grootte van je kleintje! En als ze zeggen dat je buik zo klein is, moet je gewoon antwoorden dat het een heel stuk makkelijker is als je nog gewoon je veters kan strikken :) Het is alleen wel heel vervelend als mensen het iedere keer zeggen, je wil juist je buikje laten zien!

Persoonlijk zou ik er nu niet aan moeten denken om te verhuizen. Al dat geregel enzo. Heb het al druk zat. Zou pas een half jaar na de bevalling verhuizen.
Zelf ben ik vorig jaar verhuisd, heb 5 maanden mijn schoonouders in huis gehad en nu eindelijk alles af ( behalve de slaapkamer).
Het geeft een hoop rust, en als je nu zou verhuizen zou het echt haasten worden.

Over de buik: nu 31.3 en mensen vragen al wanneer ie komt...mijn buik staat echt naar voren, van achter zie je niks. Maar groot is ie wel. Ook niet altijd handig hoor :)
Maar dat van die aardappelen is natuurlijk onzin. je kindje groeit gewoon goed hoor, niks van aantrekken, ieder mens is anders.

Sterkte en succes met wat je ook besluit, het is geen makkelijke keuze.

hoi ,
bij onze eerste zoon waren wij ook bezig met de bouw ,heb tot de 35 week van de zwangerschap bij mijn schoonouders ingewoond heb wel gezorgd dat de babykamer er het eerst klaar was.en wat betreft je buikje bij onze eerste zoon had ik ook een klein buikje en iemand die toen een maand later uitgeteld was had een veel dikker buikje als mij ,mijn zoon was bij de geboorte 3380 dus zeker niet te klein en die van haar was ongeveer hetzelfde ,waarschijnlijk heeft ze meer vruchtwater gehad als mij .ik zou mij niet zoveel zorgen maken ,hoe kleiner je buik hoe minder striae toch.
groetjes cinderella

Hoi hoi,

wij zijn tijdens mijn vorige zwangerschap wel verhuist en eigenlijk is het heel raar gegaan.... zelf wel wat helpen klussen maar ook niet te veel, we gingen dan niet naar koop maar naar huur.
en ineens op een zaterdagochtend zei mijn vriend toen ik wat boodschapjes zou gaan doen... ojaa vandaag gaan we over
dus geen moment om me druk te maken en hoe in te pakken hahahaha

het zou wel eens heel lastig kunnen zijn o met 2 maanden alles voor elkaar te krijgen. misschoen dat je beter vanaf 1-1- kunt gaan, heb je net even weer wat ritme, en wat meer tijd om mensen in te schakelen en minder stress
snap wel dat het financieel moet kunnen....

wat betreft de buik, tja geloof er maar gewoon niks van, je hebt nog 2 maanden kan nog van alles gebeuren, kilos moeten er ook weer af... en jij bent gewoon JIJ anders zwanger dus dan de meeste

ga genieten, eet wat je wilt en als de VK niets zegt over groeiachterstanden vooral niet druk maken

Hihi ik snap dat wel.. ik vind aardappels nu nieteens lekker.En als je kindje volgens jou goed groeit gewoon goed toch.Ik zou me echt geen zorgen maken want je vk heeft er zoals je schrijft toch niks over gezegd?
En een kleine buik had ik heel graag nog gewilt met natuurlijk wel een goed groeiend kindje erin maar ik vind het juist zo vervelend dat ik (de buikslaper) helemaal niet meer op me buik kan liggen,slaap zo slecht.
sterkte he meis. xxx

hier ook iemand met een klein bescheiden buikje, dat wil helemaal niks zeggen over de groei van de baby..
bij mij ligt ze precies op schema met der groei, en ik heb ook een hele kleine bolle buik hihi..
wees maar blij dan zit die buik tenminste niet zo snel in de weg..

jullie zouden eigelijk wel gewoon een huis kunnen kopen maar zorgen dat jullie de sleutel later krijgen, zodat jullie lekker alles een beetje op jullie gemak kunnen doen..
in huis klussen en alles op orde krijgen alleen al is veel stress en drukte, laat staan met alle babydingetjes er nog bij..
ik zou zelf persoonlijk even wachten met verhuizen
xxx

Terug
Bovenaan