Verhuizen met dreumes/peuter

<p>Lieve mede-moeders (of vaders..), </p><p>Vorige week zijn we verhuisd met onze bijna 2-jarige dochter. We zijn verhuisd binnen het appartementencomplex naar een groter appartement. En nieuw huis, maar dus ook heeeel veel hetzelfde: zelfde buren, zelfde speeltuintje voor de deur, we kopen ons brood nog bij dezelfde bakker etc. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat onze dochter er niet zoveel last van zou hebben. Als we op vakantie gaan, slaapt ze ook eigenlijk vanaf de eerste nacht goed op een vreemde plek.</p><p>Maar nu... Sinds we in dit nieuwe huis zijn, slaapt ze heel slecht en is heel erg dwars met alles. Waar ze tot vorige week ''s middags nog altijd ruim 2 uur sliep, vertikt ze het nu om' ''s middags te gaan slapen. Ook niet als we bij haar blijven, zingen etc. En' 's avonds slaapt ze ook ineens niet meer voor 22uur en ook alleen als we bij haar op de kamer blijven totdat ze slaapt. Vervolgens slaapt ze de rest van de nacht prima. Maar in totaal slaapt ze op een dag nu max 10 uur, wat natuurlijk best weinig is. En overdag lijkt ze ook echt moe en dat uit zich in extra dwars doen. Lees: overal om huilen, aarde uit de plantenpotten halen en op de bank gooien etc. </p><p>Ze lijkt toch meer last te hebben van de verhuizing dan ik verwacht had. Want het zou wel erg toevallig zijn als het stoppen van het middagslaapje zo abrupt is en precies op de dag van verhuizen. En ze is natuurlijk lekker aan het peuter puberen, maar haar gedrag is tov daarvoor wel ineens extreem...</p><p>Iemand misschien tips? Of herkenning? Gaat het weer over na een paar weken en zal ze dan zelfs weer terug gaan naar een middagslaapje? </p>
 
Heb je haar uitgelegd over de verhuizing? Ik heb het idee dat ze op deze leeftijd al zo veel meer snappen dan wij soms in de gaten hebben. (Misschien niet altijd volledig 'talig'). Mocht je dit nog niet gedaan hebben zou ik er nog eens met haar over praten. Waarom jullie verhuisd zijn. Dat het wel gek is hè, in het zelfde gebouw maar bij een andere deur naar binnen. Etc. Misschien laten zien dat er iemand anders in jullie vorige appartement woont/dat het leeg staat. Succes! 
 
Bedankt voor je reactie en meedenken. Ja, we hebben het regelmatig over gehad en nog steeds. Er was 1 week waarin we nog in het oude huis woonden, maar regelmatig 'een paar deuren verderop' te vinden waren. Ze snapte het precies als we zeiden: 'kom we gaan naar het nieuwe huis, waar we straks gaan wonen'. Dan rende ze naar de deur en wist ze het nieuwe appartement prima te vinden. Ook nu, als ze soms nog richting de 'oude deur' loopt, benoem ik idd dat we eerst daar woonden, maar dat we nu ergens anders wonen etc. en zegt ze ook 'o, nee!' Ze heeft het oude appartement leeg gezien en weet dat er nu een ander kindje woont. Misschien dat ze inderdaad heel veel snapt en doorheeft en toch nèt niet alles.. Misschien is verhuizen binnen hetzelfde complex misschien zelfs wel ingewikkelder voor een kind ?
 
Terug
Bovenaan