verhuizen na een bevalling.....

Heeft iemand hier ervaring met een verhuizing ongeveer 2 a 3 maanden na de bevalling?
Wij kunnen ons droomhuis kopen en twijfelen enorm over de oplevering.. (ik weet..... luxe probleem)
Voor de tijd is geen optie meer dus dan zou het na de bevalling worden...

Wat vinden jullie er van?

Hoi

Ik heb hier geen ervaring mee, maar een vriendin van mij is begin november bevallen van de derde en ze is in december verhuisd naar hun nieuwe huis. Ze vond het wel heel zwaar, maar gelukkig sliep haar dochtertje heel veel. Dat scheelt al een hoop natuurlijk, kan je veel doen in de tijd dat ze slaapt. Ze heeft vooral voor de koffie en broodjes gezorgd, maar het is ze gelukt om in 1 maand te verhuizen en te verbouwen.

Succes met je beslissing

Volgende week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
Delano is nu 11 weken.
Het zal ongetwijfeld erg druk worden, maar zelf kan ik ook niet veel doen.
Ik zie mijzelf nog geen laminaat leggen en behang plakken.
Hulp krijgen we van alle kanten, dus als ik voor eten en drinken en voor de kleine zorg, moet dat genoeg zijn.
Tegen de tijd dat we echt moeten verhuizen, kan ik alles naar beneden brengen en hier klaarzetten, zodat de hulptroepen alles naar het nieuwe huis kunnen brengen.
Zo ben ik er toch voor Delano.

groetjes Angelique

Hoi Netje,

Wij krijgen ook volgende week de sleutel van ons nieuwe huis en moeten tegelijkertijd uit ons oude huis.   Mijn zoon is nu 7 weken.   Het is allemaal erg druk, maar gelukkig krijgen we veel hulp nu met inpakken en straks met schilderen.   We laten wel alles verhuizen door een verhuisbedrijf.   In ons nieuwe huis hoeft niet veel geklust te worden, omdat het nog heel nieuw is (uit 2001).   Ik ga tijdens de verhuizing een weekje bij mijn ouders zitten en zorg daar voor mijn zoon en het eten voor de anderen, terwijl mijn man en ouders gaan schilderen in het nieuwe huis.

Het is wel te doen, zolang je er maar voor zorgt dat je hulp krijgt en je zelf niet te veel stress krijgt, zeker als je van plan bent borstvoeding te geven.

Succes met de beslissing!

Groetjes, Loekje

Hoi Netje,

Mijn zoontje is nu 3 maanden oud en wij zitten midden in een verhuizing.Ik had liever wat langer gewacht tot hij wat ouder was,maar nu heb ik wel mijn droomhuis.Het is ontzettend zwaar,zeker als je kindje 's nachts nog wakker word.Niet voor een voeding,maar hij wordt gewoon 's nachts een paar keer wakker.Ik vind het ontzettend belangrijk dat mijn zoontje rust en regelmaat krijgt en dat is moeilijk met verhuizen.Dus neem zoveel mogelijk hulp aan van mensen.Ik krijg ontzettend veel hulp van familie en vrienden en ik moet zelfs thuis blijven met de kleine van hun,omdat een baby nu eenmaal rust moet hebben.Ik vind dat zelf wel vervelend,want ik heb nu het gevoel dat ik niks doe.Maar je baby gaat toch echt voor.Dus nu kom ik af en toe even kijken wat de vorderingen zijn.Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met vraag door mijn verhaal te vertellen.Succes met je keuze.

Groetjes Sylvia mama van Gavino 26-01

Hey hallo,

31 augustus vorig jaar is onze dochter Lisa geboren, en 1 0ktober hebben we de sleutels van ons nieuwe huis gekregen (31 oktober moesten we ons ouden huis uit zijn)
Moet wel zeggen dat ons vorige huis een 2 kamer woning was en al ruim een jaar te koop stond, totdat een jonge meid het wilde kopen (ook de enige na al die tijd,en ze wilde er zo snel mogenlijk in) En voor ons was het ook niet meer te doen in zón klein huissie, We zijn daarna gaan huren en hebben het eerste huis dat ons aan geboden werd aangenomen (we konden ook niet anders) We zijn wel dik tevreden hoor, we hebben een 4-kamer woning met balkon en garage...

Maar het is te doen.... wel zwaar want ik heb zelf ook behang lopen scheuren enz... (na een rot bevalling)
Maar misschien achteraf is het misschien ook wel goed afleiding...je hormonen die zijn zo door de war....(maar dan is een baantje elke dag zwemmen b.v denk ik wel beter hihihi)

Liefs, Jennifer

Ik denk dat je beter kort na de geboorte kunt verhuizen dan als je kind ouder is. Wij hebben nogal wat verbouwingen achter de rug en ons zoontje had er de eerste maanden geen last van en toen kon ik hem ook overal te slapen leggen. Na een maand of 9 werd hij eenkennig en wilde hij alleen nog maar op zijn eigen kamer in zijn eigen bedje slapen. Heel lastig dus.
Ook het regelen van oppas is makkelijker als je kindje nog klein is. Dan maakt het hen nog niet uit wie er is, als diegene maar op tijd zorgt voor een voeding en een schone broek! Vanaf 9 maanden tot een jaar kan dat ook lastiger worden. Mijn zoontje is er nu overigens weer overheen (hij is nu 1,5 jaar oud).
Gewoon lekker kopen dus dat droomhuis! Die kans krijg je misschien nooit meer!
Veel succes!
groetjes Cato
36 weken en 1 dag zwanger van de tweede

Terug
Bovenaan