Verhuizen naar Nunspeet met kind in groep 5

<p>Mijn man en ik twijfelen om vanuit Amersfoort naar Nunspeet te verhuizen. Een groter huis, dichtbij bos en water lijkt ons heerlijk. Nu maken wij ons een beetje druk om onze 7-jarige dochter. Ze is best gevoelig en onzeker en ik vraag me af hoe ze zal aarden. Ik weet ook niet hoe Nunspeet is qua gemeente en of ze wel erg open staan voor mensen van buitenaf. Heeft iemand ervaring?</p>

Ik denk dat dat vooral aan Jezelf ligt en niet aan de plaats waar je terecht komt... in elke plaats zijn er mensen open/gesloten en vriendelijk/stug. Het is maar net hoe je zelf je best doet om 'erin' te komen.

Ik ben verhuisd van Utrecht naar Arnemuiden (Zeeland). Omdat mijn man (toen nog mijn vriend) hier woonde. Ondertussen woon ik hier nu 5 jaar en mijn 2 dochters zijn hier geboren.

'Zeeland? Daar is iedereen stil en gesloten en onvriendelijk. Zeker in Arnemuiden, daar wonen de stugge Zeeuwen...'
Dat was wat iedereen zei toen ik hierheen verhuisde.

Toch is dat helemaal niet waar. De mensen zijn hier ook vriendelijk en nu mn oudste dochter naar de peuterspeelzaal gaat, maak ik steeds meer contact met andere moeders.

Tuurlijk is het heel anders dan wanneer ik hier geboren en getogen zou zijn. Ik moet veel meer moeite doen om 'ertussen' te komen en veel mensen kennen elkaar en ik ken bijna niemand.

Maar als je jezelf geeft en aan moeders vraagt of je dochter een keer met hun dochter mag spelen, leg je snel genoeg contacten. En je dochter krijgt ook echt snel genoeg nieuwe vriendjes hoor. Kinderen passen zich zo snel aan en in elke klas zitten kinderen die matchen met het karakter van jouw kind, of je nu in Nunspeet of Amersfoort woont...

Nee, het gaat niet in 1 dag. Het heeft mij jaren gekost om iets kleins op te bouwen en een echte vriendin heb ik hier in Zeeland ook nog niet. Maar ik heb het prima naar mn zin, de kinderen zijn hier gelukkig en zoals ik al zei... overal wonen vriendelijke en onvriendelijke mensen! :)

Terug
Bovenaan