Verhuizen, nieuwe kamer, nieuw bed................

Hallo,

Ik ben eind mei uitgerekend van ons tweede kindje. Omdat wij nogal klein behuisd zijn, en opeens een huis naar onze smaak tegenkwamen hebben we toch maar besloten te verhuizen. Begin december krijgen we de sleutel en we proberen en half december in het huis te gaan.(er moet alleen boven geverfd worden)
Nu ben ik alleen heel erg nerveus hoe mijn zoontje dit allemaal gaat beleven. Hij is in september 2 jaar geworden en gaat dus straks verhuizen en krijgt een nieuwe kamer en een echt (peutermeegroei)bed. en dan eind mei een broer of zus.... Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb wel al zitten denken om een mooi overtrek te kopen hij is gek op tractors en autos (cars). Maar toch zie ik er wat tegenop, niet om mezelf maar ik vind het nog al wat voor een kind, iedereen zegt ze zijn flexibeler dan je denkt, en ik weet dat ook wel maar toch vind ik het een beetje zielig... ik hoop dat iemand dit ook heeft meegemaakt en misschien tips heeft, ook al is ieder kind anders ik kan er veel aan hebben! alvast bedankt.

groetjes
 
Ik ben 10 mei hoogzwanger van mijn 2e weg gegaan bij mijn man en heb in 4 dagen tijd een nieuw huis gekregen en heb de kamer van mijn zoontje moeten inrichten en ben 17 dagen later bevallen van mijn dochter dus je kan wel zeggen dat dat erg veel is voor zo'n klein mannetje maar het is maar net hoe je er zelf mee omgaat als je aan je peuter uitlegt wat er aan de hand is en waar jullie mee bezig zijn en hem er in betrekt bij het verhuizen en zijn kamer inrichten dan ben je al een heel eind. Ik heb mijn zoontje zelf zijn meubels laten kiezen en dat is heel goed gegaan wat voor hem de verandering ook wat makkelijker maakt en hij het idee heeft dat hij niet word vergeten in zo'n drukke tijd. Heel veel succes met de verhuizing en de geboorte van jullie 2e  
 
Dat lijkt me een moeilijke periode te zijn geweest voor je. Gaat het allemaal goed nu? Bedankt voor je reactie, geeft toch altijd een goed gevoel dat je weet dat je niet de enige bent die gaat verhuizen, weet wel dat dat niet zo is maar lijkt altijd zo.
groetjes
 
Je kan je zoontje ook nu, zo snel mogelijk, een peuterbed geven. Dan is hij vast gewend aan het nieuwe bed. Dat was onze dochter in 2 weken. En dan staat straks in het nieuwe huis een eigen, vertrouwd  bedje.
Wij zijn verhuisd toen onze 2e dochter 4 maanden was en het was ook wel veel voor onze oudste van toen 2 1/2 jaar. En een zusje en naar de psz voor het eerst en verhuizen. Wij zijn deze zomer, we zijn vlak voor de zomervakantie verhuisd, niet op vakantie gegaan, omdat we dat te veel vonden. Het was even wennen, rustig aan doen, en het is eigenlijk heel goed gegaan. Onze oudste mocht zelf een kleur uitzoeken voor haar kamer en een behangrand. En zo vond ze haar nieuwe kamer heel interessant en heel mooi worden. Slapen in haar nieuwe kamer, met  vertrouwde bedje, is dan  ook geen probleem geweest.  
 
Wij zijn verhuisd toen onze zoon net 1 jaar oud was. Ik heb er voor gezorgd, dat zijn kamertje als eerste opgeruimd was. Toen hij voor het eerst zijn kamertje zag en al zijn eigen spulletjes herkende, was het meteen goed.  

Hem alvast voor de verhuizing aan een ander bed te laten wennen is wel een heel goed idee!
Of je laat hem na de verhuizing eerst nog in z'n vertrouwde bedje slapen en samen met hem een nieuw bedje uitzoeken, die toch veel beter bij zijn nieuwe kamer past dan zo'n babybed.

succes!

Uli
 
Ik denk dat als je t een feestje maakt, t voor je zoontje alleen maar leuk en spannend is om naar een nieuwe kamer te gaan na de verhuizing. Weet natuurlijk niet hoe hij normaal op veranderingen reageert...
Neefje is pas zonder problemen van ledikantje naar peuterbedje in ander huis gegaan, hij vond het schitterend! Een grote eigen leuke kamer met treinbed, wauw!

Mijn dochtertje slaapt sinds een half jaar in haar grote bed; dat ging ook zonder problemen.

Ik zou wel proberen  het niet op  "kamer inleveren voor baby" laten lijken voor je zoontje. Dat vond ik althans belangrijk bij onze dochter...

En verder: hoe luchtiger jij ermee omgaat en het leuk maakt voor hem, hoe makkelijker hij ermee om zal gaan waarschijnlijk!

Succes met de verhuizing, zowel van huis als van bed :)
 
Terug
Bovenaan