verhuizen, peuterspeelzaal, en een groter bed hoe pakken we dit aan?

Hallo

Wie heeft er tips voor ons
In januari gaan wij verhuizen naar een huis wat we momenteel zelf aan het bouwen zijn, het wordt eind december opgelevert, in Januarie zullen we dus gaan verhuizen en we proberen haar er zo goed mogelijk op voor te bereiden.
Maar in Januari gaat ons meisje ook naar de peuterspeelzaal waar ze ook best al wel aan toe is.
en omdat we hier maar kleine kamers hebben waar een normaal eenpersoonsbed niet in past zal in die tijd dus ook naar een groterbed verhuizen.

Als we hier hadden blijven wonen hadden we een bed op maat laten maken maar voor die paar maanden zien we dat niet echt zitten.

Wie heeft er tips voor ons om deze drukke periode en de grote veranderingen tot een goed eind te gaan brengen.

Alvast bedankt
groetjes martine
 
Hai Martine,

Lastig idd. Wij hebben pas geleden een verhuizing achter de rug. En ons zoontje van nu 2 jaar en 2 maand heeft daar toch echt wel last van gehad. We hebben het idd zo rustig mogelijk voor hem gedaan, maar toch was hij even van slag. Ze wennen wel heel snel hoor. Want het was eigenlijk binnen een maandje weer normaal. Hij kijkt niet eens meer om naar zijn oude huis. Daar lopen we namelijk nog wel eens voorbij. Maar ik zou als ik jou was niet alles tegelijk doen. Dat hoeft toch niet. Eerst maar eens verhuizen. En als ze dan weer een beetje gewend is dan pas naar de peuterschool. Dat geeft toch niet als het een maandje later is. Nog tijd genoeg om naar school te gaan. En wat dat bedje betreft... Als ik het goed begrijp ligt ze nu in een gemaakt bedje? Als ze in een ledikantje ligt, gewoon nog even lekker in laten liggen.... Ik weet natuurlijk niet hoe jou dochtertje is. Is ze makkelijk of is het een kind dat echt regelmaat nodig heeft. Dat heeft mijn zoontje duidelijk wel. Nou ik hoor het graag van je hoe je dit aangepakt hebt. En wens je veel succes met je verhuizing. Is even pittig maar het is snel achter de rug. groetjes Isa
 
Ik weet niet hoe oud je dochter is en of ze nog in dit bed kan slapen waar ze nu in ligt.
anders zou ik als je verhuist bent een tijdje wachten met het andere bed. en dan samen met haar spulletjes kopen voor de nieuwe kamer maar nog wel haar oude bed in het nieuwe huis zetten.
Je kan misschien  je dochter later naar de peuterspeelzaal laten gaan of al eerder, zodat ze daar niet meer hoeft te wennen.
veel succes met alles
 
Terug
Bovenaan