Ik mag mijzelf redelijk ervaren noemen. Zo zijn wij acht keer verhuisd in elf jaar tijd, waarvan vier keer tijdens mijn drie zwangerschappen (ben nu 30 weken zwanger en verhuisd met 5 weken zwangerschap en met vier maanden zwangerschap, omdat ons droomhuis aan alle kanten tegenviel en we gelukkig de kans kregen het snel te verkopen en op te leveren). Bij mijn eerste zwangerschap was ik ruim 6,5 maand zwanger en bij mijn tweede zwangerschap was ik tien weken zwanger toen we de overdracht hadden en heb ik meer boven de toiletpot gehangen dan dat ik aan schoonmaken en klussen toekwam, maar wij hadden helaas geen hulp en hebben dus bij iedere verhuizing overal alleen voor gestaan. Ik vind verhuizen vooral zwaar als je dus last hebt van lichamelijke klachten. Als je echt naar je droomhuis gaat, dan is de geestelijke stress beperkt. Zo heb ik echt uitgekeken naar de laatste verhuizing, want we zijn dolgelukkig in dit huis en dat maakt alles gewoon makkelijker. De verhuizing naar het tegenvallende huis was loodzwaar, omdat we gedurende het opkanppen merkten dat het niet ons thuis was en dat we een fout hadden gemaakt. Als je dan beroerd bent, werkt en twee kleine kinderen thuis hebt rondlopen voelt dat niet lekker aan en geeft dat heel veel spanning. Je gaat dan met lood in je schoenen verhuizen.
Een heel lang verhaal, maar waar het op neerkomt, is DOEN als je een goed gevoel hebt bij het huis, dan is het het zeker waard. Ondanks banen krijgen ze ons hier de komende tien jaren niet uit.
Succes met jullie keuze en neem het advies aan: ga voordat je het koopt heel veel keren kijken en in de buurt rondwandelen, ook in het weekend en in de avond en maak kennis met de directe buren.