verhuizen??

Hoi,

Ik ben benieuwd of jullie tips/adviezen hebben over het volgende:
Wij hebben een dochtertje van ruim 1 jaar en ik ben zwanger van de 2e.
Ons huis is te klein voor twee kinderen en daarom gaan we verhuizen.
Omdat we gaan verhuizen naar een andere stad twijfel ik of we vóór of na de geboorte moeten verhuizen.
Ik heb namelijk erg goede ervaringen met de verloskundige waar ik nu kom (en voor de eerste kwam), het ziekenhuis waar ik ben bevallen en de kraamhulp die we hadden. (ik ga proberen haar weer te krijgen)
Als we vóór de bevalling verhuizen dan gaat dit allemaal veranderen en is maar de vraag wat je terug krijgt.
Vóór de bevalling verhuizen geeft meer rust.
Wat zouden jullie doen?

Ik zou voor die reden nooit in mijn oude huis blijven!
Verreweg de meeste verloskundigen zijn hartstikke aardig en lief, en je hebt maar weinig kans dat je dezelfde kraamverpleegster weer krijgt.
Ik zou echt nú verhuizen, straks na de bevalling moet je er écht niet aan denken, en die drukte en stress is ook helemaal niet goed voor je pasgeboren baby.

Hallo,

We zitten een beetje in hetzelfde schuitje!
 Helaas kan ik je geen tip geven... we zitten zelf ook echt in dubio!
Ik heb twee kinderen (2 en 4 jaar) en zwanger van de derde. Wonen nu in het westen van het land en willen terug naar het oosten. We gaan ons huis te koop zetten en zien dan wel hoe het komt. (Willen geen financiele risico's nemen van bijv twee hypotheken). Moeten dan ook beiden een nieuwe baan vinden (niet heel handig in deze tijd). Een ander huis is niet echt een probleem, er zijn huizen genoeg in de omgeving waar wij naartoe willen, en deze zijn ook betaalbaar voor ons. Wat een gedoe.... Spannend maar ook leuk. Voor de verloskundig en en het ziekenhuis zou ik niet op dezelfde plek blijven, die zijn ergens anders ook prima.Ik ben  bij beide kinderen in verschillende ziekenhuizen bevallen en verschillende vk's en kraamverzorgsters gehad. Ging allemaal goed hoor......
Ik wens je veel succes met je beslissing!

groetjes

Wij moeten ons eigen huis eerst verkopen voor we iets anders kunnen gaan kopen. Ons huis komt waarschijnlijk deze of volgende week op funda, dan kan de verkoop gaan beginnen.

Meestal duur het toch al snel een half jaar voor de overdracht is, ook van het nieuwe huis wat we dan gaan kopen, dus het zal zeker niet gebeuren voor de baby geboren wordt. Daar heb ik me intussen al op ingesteld. Wanneer hangt dus af van het moment waarop er een koper voor dit huis is. Kan kort of lang duren, geen idee...

Als ik de keuze had gehad, had ik waarschijnlijk gekozen om voor de bevalling te verhuizen. Hoewel ik nu van de verloskundige te horen heb gekregen dat ik rustiger aan moet doen, dus dan had het weer niet goed uitgekomen.

Groetjes, Marisa

ik raad aan om in rust te zwangere maar ook in rust t genieten van de baby. het voor de bevalling verhuizen schilt mss weer   in het makne van een babykamer in het oude huis. maar je moet doen wat jij het prettigste vind.

ik verhuis wel terwijl ik zwanger ben hoop ik. want ik slaap nu doorweeks op me werk omdat ik inwonende oppas ben en in het weekend bij me schoonouders. mijn vriend en ik zijn al een paar maanden op zoek naar een huisje en nu natuurlijk al helemaal want bij me schoonouders kunnen we niet blijven wonen met een baby.

groetjes sweetygirly

Terug
Bovenaan