verhuizen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 7 maanden is helemaal van slag na een verhuizing.
We zijn 2 weken geleden verhuisd en we hadden voordat we het huis hadden gekocht een vakantie geboekt... toch gegaan vorige week....

Dit was duidelijk teveel voor Jop. We zijn eerder naar huis gegaan. Nog steeds is hij erg huilerig, vroeg wakker. Het consultatieburo gaf aan dat hij nu structuur nodig heeft. Hier zijn we heel strak mee bezig in de hoop dat Jop zich straks ook weer happy voelt.

Wie heeft ook ervaring met een verhuizing en het wennen hiervan. Hebben we nu een gevoelig mannetje....... of is dit normaal    

Groetjes een bezorgde mama    

Hoi,

wij zijn van de randstad naar het noorden van het land verhuisd toen onze oudste ongeveer negen maanden was. We hebben toen expres zijn bedje een paar dagen niet verschoond en dit beddegoed de eerste nachten in het nieuwe huis op zijn bedje gelegd zodat het vertrouwd rook voor hem. Ik kan niet zeggen dat we er ook maar iets van hebben gemerkt bij hem. Maar ja, ieder kind is anders. Ik denk dat het advies om regelmaat te bieden wel goed is voor je kleintje, zodat alles vlug weer vertrouwd is.  

Groetjes van Marloes

Hoi,

Mijn oudste moet nog steeds wennen aan een veranderde omgeving. Hij wil eigenlijk alles volgens hetzelfde schema hebben iedere dag.
Op vakantie gaan is bij ons een kwestie van veel vertellen erover en goed voorbereiden, anders loopt het uit op een regelrechte ramp.
De eerste keren dat we op vakantie gingen was hij iedere keer ziek, nu is hij gelukkig zo oud dat we hem kunnen vertellen wat we gaan doen en waar we naar toegaan.

De enige tip die ik je kan geven is om iedere dag volgens een zelfde schema te laten verlopen (alles iedere dag op dezelfde tijd doen) en dit weken zo vol te houden.
Geef je kindje iets vertouwds mee in bed, en geef dit ook altijd mee.

Hopenlijk went je kindje snel aan de nieuwe situatie en gaat hij weer lekker slapen.

Liefs Saskia

dank jullie voor de reactie...

Gelukkig gaat het iets beter...
Het volgende probleem; aankomend weekend gaan we met de familie een weekend weg, maar ik zit heel erg te twijfelen om wel te gaan. We zijn nu heel erg bezig met de structuur en straks is het weer helemaal mis....??

Andere mensen zeggen weer, als je de structuur vasthoud ook in dat weekend zal het wel goed gaan, anders kun je immers nooit meer weg??

HEEEEELLPP!!! Wat moet ik nou????

Groetjes Irma

Hoi Irma,

Om me er ook even mee te beomoeien hahaha. Het gaat nu natuurlijk om je kindje en die kan veel veranderingen even niet aan. En ik heb wel eens gehoord dat kindjes blijvend er last van kunnen houden als ze steeds uit de structuur van de dag worden gehaald.

Succes!

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan