verhuizen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Graag jullie mening:
We krijgen de kans om te verhuizen naar een zeeeeeer mooi huis. In gedachten heb ik het al ingericht enzo...we zijn erg enthousiast.
Maar: (helaas zit er een maar aan vind ik) Het is hier even vandaan. We wonen nu in Utrecht en dit huis staat in het Gooi. Niet heel erg ver natuurlijk maar betekent wel dat de mannen naar een andere school toe zullen moeten.

Ikzelf vind dat lastig. Ze gaan zo graag naar deze school, ze zijn 6 jaar, is dat niet heel schokkend om te gaan verhuizen? andere school, andere buurt....

Er tegenover staat, dat we veeeeel meer ruimte krijgen en een grotere tuin en een grote speelkamer. De jongens vinden het ook leuk, maar volgens mij overzien ze het nog niet.

Wat denken jullie? Zit ik me TE druk te maken?

Alvast bedankt.
Liefs van ANouk

Ik heb er zelf geen zicht op, maar misschien zijn er anderen die wel ervaring hebben om te verhuizen met grotere kinderen.
En wellicht even googlen?

groetjes Maris

Hoi Anouk,

Moeilijk is zoiets he. Maar het huis klinkt wel erg gaaf, een hoop voordelen.
Wij zijn zelf vroeger best vaak verhuisd en dus ook van school veranderd. Ik heb dit nooit als probleem gezien. Het was altijd wel moeilijk om afscheid te nemen van mijn vriendinnetjes maar op de nieuwe school had ik zo weer nieuwe vrienden en was ik steeds snel gewend. Het ligt ook aan je kinderen maar ik denk dat ze juist jong genoeg zijn voor een verandering en er niet zoveel problemen mee zullen hebben. Helemaal niet als je het positief brengt. Groter huis, grotere tuin, en een hele nieuwe school met allemaal nieuwe vriendjes. Ik zou het niet vanwege de verandering af laten ketsen maar jij kent je kinderen.

groetjes Linda

Oh wel lastig idd!

MIsschien is het een idee op het sfeertje eens te gaan proeven? Een dagje erheen gaan, met de kinderen op hun evt nieuwe school gaan kijken etc...

Ik weet niet waar je in t gooi gaat wonen, maar t lijkt me idd wel wat anders dan Utrecht... maar misschien kijk ik teveel Gooische vrouwen ;-)

duss ik zou gewoon eens goed de buurt gaan verkennen en kijken welk gevoel je dat geeft en hoe de mensen zijn.

heeel veel succes met de moeilijke keuze!

Ik zou een verhuizing niet af laten hangen van kinderen van zes jaar oud. Dat is een perfecte leeftijd om nog van huis en school te kunnen wisselen. Zo rond groep 7 en 8 wordt het moeilijker als ik het zo zie op mijn werk (werk op een basisschool).

Groetjes Babybelle

Hoi Anouk,

Ik ben zelf op 6 jarige leeftijd verhuist, mijn broertje was toen ook 6 jaar. Wij hebben er helemaal geen last van gehad, ja onze vriendjes en vriendinnetje van school zouden we missen, maar we hebben ons schooljaar afgemaakt en na de schoolvakantie op een nieuwe school begonnen. Wij zijn dan van de ene kant van de stad naar de andere kant verhuist, maar mijn moeder heeft ons nog 6 maanden lang heen en weer gereden!

Maar ze maken zo snel weer nieuwe vriendjes, ik had binnen een week alweer twee nieuwe vriendinnetje en op school ging het ook gelijk goed, ik had dan wel mijn broertje bij me in de klas zitten....maar alles is goed gegaan!

Succes met je beslissing, maar als het zo mooi huis is, dan moet je het gewoon doen, die kinderen wennen snel en wat werd gezegd, als ze ouder worden groep 7 of 8 dan wordt het moeilijker!!

Groetjes
Angelique

Klinkt natuurlijk ook bizar ja...net alsof als de jongens moeilijk zouden gaan doen, dat we dan deze keuze niet zouden maken.
Zo is het niet...ze hebben een hoop te vertellen hier thuis, maar dit soort dingen overleg ik graag met vriendlief hihi.

Fijn om te lezen dat sommige van jullie ook verhuisd zijn als jong kind en ze zijn ook flexibel. En de 2ling heeft altijd elkaar nog.

Enne...hetis dan wel een prachtig huis, maar een huis als in Gooische Vrouwen....Uhm...nee...dan moeten we nog effe verder sparen whahahha!

Dank jullie wel, sta er alweer iets anders in....
Liefs van Anouk

Terug
Bovenaan