verhuizing

hallo mede zwangeren,ik heb een vraag aan jullie en ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven het zit namelijk zo:wij zitten in een grote verhuizing druk,druk en nog eens druk mijn man een nog een paar mensen zijn in het huis bezig met verven en sauzen
zelf ben ik er niet bij als er geverft en gesaust moet worden i.v.m oplosmiddelen.
en als ze bezig zijn staat er altijd een deur en ramen open om te ventileren nou zijn we bijna klaar met verven en sauzen en mijn vraag aan jullie luid dan ook: hoelang kan ik het beste wachten voor dat ik in het huis kan gaan wonen?
want ik wil echt geen risico,s lopen met dampen enz,zijn er meer vrouwen die hier ervaring mee hebben? en mij kunnen vertellen hoelang ik het huis moet vermijden i.v.m oplosmiddelen?
alvast bedankt.
grt 27 weken
 
Hoi Mariska,

Mijn vriend is toevallig schilder.

Met de dampen valt het wel mee, ligt ook aan de verf die er gebruikt word.

HEt is belangrijk om te wachten tot het echt goed droog en uitgehard is. Meestal is het na een week echt droog. (ookal voelt het na 2 uur droog aan is het noglang niet droog.)

Succes met de verhuizing.

Liefs Linda
 
bedankt linda we gebruiken acrylverf ofzo?
mijn verl. deed er nogal luchtig over en zei dat als het verf gedroogt is ik er met een gerust hart kon gaan wonen.
ik wist niet dat het dan nog een week zou duren voor het veilig zou zijn voor mijn zwangerschap.oke dan wacht ik gewoon een week.
 
hoi mariska,

Acrylverf geeft geen problemen. Dit is op waterbasis en bevat bijna geen schadelijke stoffen. Net zoals sauzen.
En met het ventileren heb je de dampen al verwijderd. Ik heb namelijk alles in de babykamer zelf geschilderd en er niks aan over gehouden.

Dus je hoeft geen week te wachten i.v.m. de geur. Wel met uitharden natuurlijk

gr karin
 
Als ik je nog een tip mag geven: doe het vooral rustig aan met het verhuizen!
Ik ben zelf ook halverwege mijn zwangerschap verhuisd, en de neiging om toch dozen aan te pakken was erg groot. Dat heb ik naderhand behoorlijk moeten bekopen met harde buiken en me ziek voelen.
Dus: laat het tillen vooral aan anderen over en let goed op jezelf!

N.
 
Terug
Bovenaan