Verjaardag en net zwanger, roken :(

<p>Ik heb even wat advies of ideeën nodig.</p><p>Vrijdag heb ik een verjaardag van mn broer en daar roken ze dus binnen. Nu ben ik vandaag 5+2 zwanger en wil het pas vertellen na de 1e of 2de echo. Daarbij lijkt het me ook egoïstisch om op iemands verjaardag de aankondiging te doen. Mijn vriend gaat niet mee want die word morgen geopereerd.</p><p>Ik vind het lullig om niet naar de verjaardag te gaan en daarbij hebben we over een paar weken weer een verjaardag van mn vriend zijn kant.</p><p>Heeft iemand tips of hier ook ervaring mee?</p>

Als je het niet wil delen dan zou ik toch een excuus bedenken... Misschien dat je ziek bent? En dan gewoon een paar dagen later apart komen voor zijn verjaardag?

Ik zou het gewoon eerlijk vertellen. Mocht je zwangerschap misschien mis gaan, vertel je het ook. Wij hebben het ook met 5 weken verteld aan familie. De rest kwam pas na 12 weken. Zo kan iedereen er rekening mee houden. Vind roken bij mensen die niet roken erg egoïstisch trouwens.. Maargoed. Ik zou het eerlijk vertellen! 
En gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap! Liefs 

@Jassiemaria
Dankjewel?
Ja ik vind het ook niet fijn buiten mn zwangerschap om maja.
Ik maak me ook wel wat zorgen dat mn schoonvader helemaal niet stopt met binnen roken zelfs al zou hij het weten. Hij is nogal star. Zoals meer van mijn schoonfamilie, beetje ouderwets...
Ja misschien is dat dan de eenigste optie

Als je vriend morgen geopereerd wordt... Vind ik wel een legitiem excuus om niet op een verjaardag te komen! En als hij -je broer- het niet begrijpt dan doet hij dat wel als je hem verteld dat je zwanger bent (op een door jou uitgekozen moment). 
Jammer, de starre houding van je schoonfamilie. Maar misschien valt het allemaal wel mee! Uitgaan van het positieve ?
Voorspoedige zwangerschap gewenst!! 

Bij mijn ouders wordt er ook gerookt ik probeer er gewoon niet te vaak te komen en als ik er ben hooguit 1 uurtje bijvoorbeeld. Ik vraag mij ook af hoeveel schade het heeft als jij daar bijvoorbeeld staat een uurtje en wat afstand houdt van de rokende?

@Anemoontje

Ik weet wel heel erg zeker dat meeroken schadelijk is, zeker de 1e 12 weken als de placenta word gevormd. 
Een uurtje in de rook gun ik mijn ongeboren baby niet. Wow.

Terug
Bovenaan