Hallo,
Gelukkig heb ik nog even de tijd, maar mijn kleine lieverd is alweer bijna 5 jaar.
Tijd voor een verjaardagsfeestje voor de kindjes uit haar klas.
Nu heb ik nog nooit een partijtje gegeven dus heb ik nog wat vragen.

Is woensdag uit school handig (12uur)?
En als het om 12 uur begint tot hoe laat is dan een normale tijd 3uur/half 4 of mee eten en 6uur/half7 naar huis? Want de volgende dag hebben ze gewoon school natuurlijk

Kinderen wegbrengen of op laten halen?

Stel dat het tot half 4 is en er zijn kindjes bij die eigenlijk op woensdag naar de bso gaan. Moet ik hier rekening mee houden of moeten de ouders wat proberen te regelen om hun toch op te halen of moet ik het kindje naar de bso brengen na het feestje ?

Wat kan je allemaal doen op een thuis feestje. Ik dacht aan prinsessen en ridders.. aangezien er jongens en meisjes komen.
Heeft iemand tips?
Ik dacht aan zwaarden en kroontjes knutselen, taart eten, gewoon spelen, spelletjes, verkleden.

Allen tips zijn welkom !
Alvast bedankt

Beste G, superleuk dat je een verjaardagsfeestje wilt gaan organiseren! Een feestje op woensdag na school is denk ik een prima idee, want kinderen zijn dan al vrij en ouders hoeven hun weekend schema niet aan te passen. Een eindtijd van rond 15.30 of 16.00 uur lijkt mij prima en slim bedacht, zodat de kinderen niet te moe zijn. Het is gebruikelijk dat ouders hun kinderen brengen en ophalen. Als jullie dit willen doen, is voor de ouders van de kids fijn, maar zeker niet nodig. Wel super belangrijk om dit op tijd van de voren mee te delen en jullie adres te delen en het tijdstip. Het is daarbij wel goed om rekening te houden met kinderen die normaal gesproken naar de BSO gaan. Mogelijk kunnen deze kinderen wél door jullie meegenomen worden vanuit school. Maar ook hier, laat het optijd weten aan de ouders zodat zij een regeling kunnen treffen met de BSO.

Een prinsessen- en ridderthema is superleuk, kies vooral een thema wat jouw kind zelf heel leuk vind. Hier zijn enkele ideeën voor het prinsessen en ridderthema: je kunt de kinderen zwaarden en kroontjes laten maken met karton, aluminium folie, glitter en kleurpotloden. Je kunt ook nog een ridder/prinsessen schatzoektocht of een speurtocht organiseren, buiten. Je kunt aangeven dat de kinderen hun verkleedkleren mee kunnen nemen zodat ze zich kunnen verkleden als prinses of ridder of draak o.i.d. kunnen verkleden. Wat ook meestal fijn is voor zowel de kinderen als voor jullie als ouders, plan ook een rustig moment in, zoals voorlezen van een ridder- of prinsessenverhaal of film. Om even tot rust te kunnen komen. Ook heb ik nog op Oudersvannu gekeken voor nog leuke activiteiten:

Oud Hollandse spelletjes (hier kun je natuurlijk ook een ridder/prinsessen twist aan geven):

Tips voor het organiseren van een kinderfeestje:

Persoonlijk verhaal van Lauren Vester over het organiseren van een kinderfeestje:

de 5 do's & don'ts tijdens kinderfeestjes:

Heel veel plezier! en laat je ons weten hoe het is gegaan? we zijn erg benieuwd!
Groetjes Jetske

Beste G, superleuk dat je een verjaardagsfeestje wilt gaan organiseren! Een feestje op woensdag na school is denk ik een prima idee, want kinderen zijn dan al vrij en ouders hoeven hun weekend schema niet aan te passen. Een eindtijd van rond 15.30 of 16.00 uur lijkt mij prima en slim bedacht, zodat de kinderen niet te moe zijn. Het is gebruikelijk dat ouders hun kinderen brengen en ophalen. Als jullie dit willen doen, is voor de ouders van de kids fijn, maar zeker niet nodig. Wel super belangrijk om dit op tijd van de voren mee te delen en jullie adres te delen en het tijdstip. Het is daarbij wel goed om rekening te houden met kinderen die normaal gesproken naar de BSO gaan. Mogelijk kunnen deze kinderen wél door jullie meegenomen worden vanuit school. Maar ook hier, laat het optijd weten aan de ouders zodat zij een regeling kunnen treffen met de BSO.

Een prinsessen- en ridderthema is superleuk, kies vooral een thema wat jouw kind zelf heel leuk vind. Hier zijn enkele ideeën voor het prinsessen en ridderthema: je kunt de kinderen zwaarden en kroontjes laten maken met karton, aluminium folie, glitter en kleurpotloden. Je kunt ook nog een ridder/prinsessen schatzoektocht of een speurtocht organiseren, buiten. Je kunt aangeven dat de kinderen hun verkleedkleren mee kunnen nemen zodat ze zich kunnen verkleden als prinses of ridder of draak o.i.d. kunnen verkleden. Wat ook meestal fijn is voor zowel de kinderen als voor jullie als ouders, plan ook een rustig moment in, zoals voorlezen van een ridder- of prinsessenverhaal of film. Om even tot rust te kunnen komen. Ook heb ik nog op Oudersvannu gekeken voor nog leuke activiteiten:

Oud Hollandse spelletjes (hier kun je natuurlijk ook een ridder/prinsessen twist aan geven):

Tips voor het organiseren van een kinderfeestje:

Persoonlijk verhaal van Lauren Vester over het organiseren van een kinderfeestje:

de 5 do's & don'ts tijdens kinderfeestjes:

Heel veel plezier! en laat je ons weten hoe het is gegaan? we zijn erg benieuwd!
Groetjes Jetske

Heel erg bedankt voor het antwoord!

Ik lees mee, want ik ben hiet zelf ook heel benieuwd naar. Mijn dochter moet nog 5 worden, het is nog niet zo ver. Maar zeker rond haar 4e verjaardag dacht ik, hoe moet zo iets eigenlijk?
In de nieuwsbrief van de school van mijn dochter werd laast aangegeven dat op school en op het schoolplein geen uitnodigingen uitgedeeld mogen worden. Wat ik vroeger op school dus wel deed. Dus hoe worden tegenwoordig uitnodigingen uitgedeeld?

Woensdag direct uit school betekent wel inclusief lunch. Maar in theorie zijn ze dan ook nog minder moe, dan na een volle schooldag.

Je thema, en gezamenlijk wat speel accessoires in elkaar knutselen om daarna mee te spelen klinkt heel leuk!

Ik heb ook wel gehoord van een heksen thema, met heksen soep maken, en een speurtocht.

Ik lees mee, want ik ben hiet zelf ook heel benieuwd naar. Mijn dochter moet nog 5 worden, het is nog niet zo ver. Maar zeker rond haar 4e verjaardag dacht ik, hoe moet zo iets eigenlijk?
In de nieuwsbrief van de school van mijn dochter werd laast aangegeven dat op school en op het schoolplein geen uitnodigingen uitgedeeld mogen worden. Wat ik vroeger op school dus wel deed. Dus hoe worden tegenwoordig uitnodigingen uitgedeeld?

Woensdag direct uit school betekent wel inclusief lunch. Maar in theorie zijn ze dan ook nog minder moe, dan na een volle schooldag.

Je thema, en gezamenlijk wat speel accessoires in elkaar knutselen om daarna mee te spelen klinkt heel leuk!

Ik heb ook wel gehoord van een heksen thema, met heksen soep maken, en een speurtocht.
Ik dacht aan lopen naar huis met de kindjes (+/-17min), en dan inderdaad eerst wat eten en drinken. Misschien iets leuks gemaakt van fruit of mini high tea met sandwiches of iets. want daarna eten ze natuurlijk ook taart..
Ja een speurtocht zag ik ook, maar als het regent misschien niet zo handig. Ik zag ook een prinses die thuis komt en dan verkleed kleren mee neemt en dan danst met de kindjes etc. Maar als er dan jongens komen is het weer te prinses. Denk dat je als ouder veel te moeilijk na denkt en kinderen het al snel leuk vinden.

Over de uitnodigingen heb ik ook nog niet na gedacht. Misschien dat je de nummers in een klasse groepsapp hebt? Moet je wel zeker weten welke ouder bij welk kind hoort..

Heksen klinkt ook super leuk!

Ivm de uitnodigingen: vraag gerust even na bij de klasleerkracht hoe dit best in z’n werk gaat. Bij mijn dochtertje op school geldt ook de regel dat er geen uitnodigingen door de kinderen zelf op de speelplaats worden uitgedeeld. Daar is de afspraak dat je de uitnodigingen aan de klasleerkracht geeft. Die stopt deze dan in de juiste boekentasjes zonder dat de kinderen dit zien.

Ivm de uitnodigingen: vraag gerust even na bij de klasleerkracht hoe dit best in z’n werk gaat. Bij mijn dochtertje op school geldt ook de regel dat er geen uitnodigingen door de kinderen zelf op de speelplaats worden uitgedeeld. Daar is de afspraak dat je de uitnodigingen aan de klasleerkracht geeft. Die stopt deze dan in de juiste boekentasjes zonder dat de kinderen dit zien.
Bedankt voor de tip!

Onze ervaring: een kinderfeestje voor kleuters is met 2,5 uur al lang genoeg. Dus tot 3 uur is prima te doen maar niet veel langer. Je kan aan ouders vragen of de kinderen met je mee mogen lopen naar huis, maar als ze naar de bso gaan kan het zijn dat de ouders melden dat hun kind niet kan komen. De bso neemt in principe alleen kinderen mee uit school en het is niet zo dat jij als 'vreemde' ze na een feestje nog kan komen brengen.

Wat contact betreft over de uitnodigingen, je kan via social schools berichtjes sturen aan andere ouders en ze vragen om hun adres om een uitnodiging langs te brengen mocht het kind inderdaad op het feestje kunnen. Kan je meteen overleggen over brengen en halen.

Hier hadden we trouwens meerdere activiteiten bedacht, maar op een gegeven moment wilden de kinderen graag even buiten in onze tuin spelen. Helemaal prima, dus een aantal activiteiten overgeslagen. Daarna nog koekjes versierd en de kinderen hadden het er later nog over hoe leuk het feestje was terwijl we voor ons idee niet eens echt een heel ding van hadden gemaakt.

Terug
Bovenaan