Verjaardag

<p>Wij zijn op zoek naar leuke ideeën om de eerste verjaardag van je kind te vieren in deze gekke tijd. Heeft iemand al een fantastisch idee hoe je hier een bijzondere dag van gaat maken?</p>

Hoi, 
Wij hebben een kleine familie en weinig vrienden dus heb daarin niks hoeven aanpassen. 
Mijn ervaring is dat het toch allemaal gauw te druk en te veel is. 
Ik vind het altijd memorabel om de reacties te filmen hoe je ze in de ochtend een woonkamer vol slingers en ballonnen binnen draagt.
Samen kadoos uitpakken en ermee spelen. 
Ook is het hier traditie om een eigen taart te krijgen en die mag dan met handen opgegeten worden.. Prachtige foto's en filmpjes, vooral die van mijn dochter laatst waren zó leuk gelukt! Mooi kleed opgehangen, Slingers en ballonnen erbij, dreumes in outfitje, extra lamp erbij geschoven. Als je een beetje creatief bent en er nog wat aan knipt en een filter over gooit lijken ze zo van een dure fotograaf!
Verder natuurlijk wat bezoek. Maar voor die hele kleintjes is 3/6 mensen vaak meer dan zat. 
Wil je het met meer vieren, kies dan 2 dagen, of dagdelen zou ik zeggen. Voor de kleine alleen maar fijner.
Alvast een heel fijne en mooie eerste verjaardag gewenst ?

Die van mij is in januarie word die 1 dus ik dacht een jungle thema  omdat die echt een aapje is overal opklimmen etc 
Eigrn kleine taartje 
Familie uitndogingen 
Cadeautjes uitpakken 
En klaar

Wij hadden twee dagdelen 5-6 volwassenen op bezoek (toen kon dat nog) maar dat was echt veel te druk voor die kleine, helemaal af was ze aan het einde van de dag. Prima natuurlijk, als dat een keertje zo is, maar heb er wel van geleerd dat 1 dagdeel ook al hartstikke leuk is! 
Verzin een leuk thema (wij hadden Rupsje Nooitgenoeg) en hang het huis vol met slingers en ballonnen. Dat vinden ze prachtig! Ik had een lekker taartje voor haar alleen gebakken (bananenbrood met aardbeien) in een hartjesvorm, die heeft ze lekker zelf op zitten smullen. Leuk outfitje aan leverde prachtige plaatjes op! 
Cadeautjes krijgen vond ze heel leuk, eerst begreep ze het niet maar dat had ze al snel door. Uiteindelijk was ze veel in de weer met het cadeaupapier, haha. Ik zou ook een papiertje kiezen waar veel plaatjes op staan ;) 
Kortom het is al snel heel bijzonder voor die kleintjes. Het is een gekke tijd, maar gelukkig kun je nog steeds een feestje vieren wat voor zo'n kleintje leuk is.

Ons meisje viert binnenkort ook haar eerste verjaardag. Drie mensen van mijn fam komen de ene dag, en drie mensen van de andere kant op de andere dag. Verder het huis natuurlijk versieren, leuke taart die ze zelf ook mag eten. Cadeaus. Voor kleintjes maak je het al snel gek hoor. Meer voor jezelf jammer dat je het niet uitgebreider kan vieren.
Wat vrienden van ons hebben gedaan voor hun eigen verjaardag is zelf langs mensen rondrijden en bij mensen thuis taart uitdelen in de voortuin. Zou ik niet zo snel doen met een kleintje, maar vond het wrl een leuk idee.

Voor een 1 jarige maakt deze gekke tijd denk ik niet uit. Meestal is zo’n verjaardag door al die prikkels voor zo’n kleintje toch veel te heftig. Dus ik zou zeggen geniet er lekker knus van met je eigen gezin. Slingers, ballonnen, taart en kadootjes. Uiteraard wat leuke foto’s. En je kindje lekker in het eigen ritme laten slapen. Veel plezier!

Hi, mijn kleine word over 1 maand 1 jaar, ik had een groot feest gepland en een zaal gehuurd helaas zal dit niet door kunnen gaan door de verscherpte maatregelen! Ik ga het huis wel versieren en heb al een mooie taart en een mini taartje als smash cake besteld en zal ieder uur 1 gezin van de familie op bezoek laten komen degene die echt niet willen komen of de mensen die wel in het risico groep vallen zetten een cadeautje bij de deur en zullen voor het raam gaan staan zwaaien ook zal ik van iedereen die langs gaat komen een klein video boodschapje opnemen! Ik durf het gewoon niet aan mijn hele huis vol te hebben met bezoek met alle gevolgen van dien! Hoe wij het nu gaan vieren voelt voor mij goed! En wat Amoebe hierboven al aangeeft ben ik mee eens zo'n dag zal al extra vermoeiend zijn! Al zou het voor de herinneringen leuk en waardevol zijn! 

Terug
Bovenaan