Verjaardag

Dochter is bijna 2 jaar, hoera! Hoe vieren jullie de verjaardag van jullie kleintjes? Tradities, groots of klein, weekend of doordeweekse dag? Cadeautips voor 2 jarige?

Voor mij hoeft het niet te groots. Zeker met cadeaus heeft ze al een hoop. Keukentje, loopfiets, loopauto, poppenwagen, heeft ze allemaal al. Ze vind puzzels leuk, dus een nieuwe puzzel is leuk. Ik zag een rijg spelletje wat me leuk lijkt. Waar spelen jullie kindjes graag mee?

Mijn zoon is net 2 jaar. Wij hebben geen feest gevierd thuis ook niet. Schoonouders en de rest van onze famm zijn op vakantie dus geen feest. Mijn eigen ouders en mijn zusje broer hebben zelf kadotjes gekocht en kwamen even koffie drinken. Ipv een feest zijn wij naar de efteling geweest gewoon als gezin. Een dag voor zijn verjaardag mocht hij zelf kadotjes uitkiezen bij de intertoys. Hij wilde dus zelf auto’s speelkleed, blokken, little dutch kubus activiteit. Mijn broer heeft een loopauto gekocht, mijn moeder wat kleertjes, mijn vader ook autotjes mijn zusje schooltasje voor het peuterspeelzaal. Wij hebben voor hem bij de efteling rugzak, drinkbeker, broodtrommel gekocht, knuffeldiertje, efteling pyama en tshirt.

Mijn dochter wordt volgende maand 2 jaar. Wij vieren het net als vorig jaar: met alleen directe familie die ze vaak ziet, dus opa's oma's tantes ooms neefjes en nichtjes (totaal 14 personen). Dat doen we in het weekend na haar verjaardag, vanaf 16u (na haar slaapje) en dan een hapje, drankje, bbq aan voor sateetjes etc. Gewoon relaxed en gezellig. 
op haar verjaardag zelf gaan we met z'n drieën pannenkoeken eten in het pannenkoekenrestaurant, dat hebben we vorig jaar ook gedaan en vinden wij wel een leuke traditie om door te zetten. 
Van ons krijgt ze een keukentje, ik heb er een op marktplaats gekocht en die laat ik pimpen in dezelfde stijl als onze eigen keuken. Vond ik wel leuk en uniek ?. Als de verjaardagsgasten vragen wat ze wil hebben vraag ik attributen voor het keukentje. 

Dat is een goed idee, spulletjes voor de keiken! Vind ze vast ook prachtig een keuken zoals mama en papa ook hebben. Wij hebben ook een leuke via marktplaats gevonden in allemaal vrolijke kleurtjes, vandaar dat ze die al heeft maar zit weinig accesoires bij. Gaat op het lijstje.
Dochter is gek op dieren dus zaten ook naar een hondje/poesje die loopt en geluid maakt te kijken.

M'n oudste dochter vond op die leeftijd vooral kleuren, knutselen en buiten spelen leuk. M'n jongste wordt in oktober 2 en is juist meer van spelen met Duplo, little people, boekjes lezen. Maar buiten spelen vind ze ook erg leuk en ook om mij dan te helpen in de tuin met vegen. (Kinderbezem en kinder stoffer en blik)

Wij hadden destijds weet ik nog iets met allerlei losse gekleurde ballen en die werden er dan met lucht en met muziek doorheen geblazen. Volgens mij een olifant. Geen idee of het nog bestaat. Oudste is nu 11. Maar ze vond het geweldig. Ze vonden sowieso altijd alles leuk waarbij er iets gebeurde als ze handeling deden. Heb ook nog een huisje van Fisher price laugh And learn puppy huis. Als je deurtje open deed zei hij ook 'deur open' , etc... Niet meer nieuw te krijgen maar misschien nog tweedehands.

Keukenspulletjes van Lidl zijn echt geweldig! Super mooi houten speelgoed, hele goede prijs. Hier groot succes en ook op school bij de kleuters een hit, na schooljaar nog niet kapot;)

Verder; (houten)puzzels, een step (iets groter cadeau, maar we echt geweldig), spulletjes voor zand/strand, duplo (via MP) nieuwe pyjama..
a
Wij zijn ook niet van grote verjaardagen, nog minder van enorme cadeaus. Ze vond zeker toen ze 2 werd vooral het uitpakken leuk.

Terug
Bovenaan